Saturday, September 29, 2012

Nantikan Seminar eBay November 2012 Ini

Saya telah terima pertanyaan melalui emel dan facebook oleh mereka yang amat berminat untuk belajar bisnes di eBay dan mereka juga nak sangat sertai Seminar eBay anjuran NSCM.

Berita baik untuk pembaca blog NoorizamShah.net,

Seminar Dropship Artsnow + eBay akan diadakan sekali lagi pada 3hb November 2012 dan 4hb November 2012! Sila semak kalendar anda sekarang! Berikut adalah persediaan anda untuk menyertai program ini:

1. Sediakan bajet kewangan anda mulai sekarang.
2. Daftar segera untuk mengelakkan kouta penyertaan penuh dan ditutup atau harga dinaikkan.

Saya akan mula update lokasi terkini untuk kedua-dua tarikh ini selepas 30hb September 2012. Kemudian anda boleh semak di link http://sertaiseminar.com selepas itu.

Jangan terlepas peluang lagi. Jika tarikh tu ada dapat jemputan kenduri kahwin, balik kampung, bercuti, bekerja, pastikan anda KOSONGKAN TARIKH TERSEBUT semata-mata untuk mendalami ilmu berharga ini.

Ketahui RAHSIA BESAR BUAT DUIT DENGAN EBAY!

Usah bertangguh lagi. Kita jumpa November ini!

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah


Friday, September 28, 2012

Siapakah Mereka Yang Memberi Inspirasi Kepada Anda?



Setiap orang ada sumber inspirasi. Masing-masing ada yang menggemari atau ingin mencontohi akhlak, minda, usaha mereka yang telah pun berjaya.

Orang-orang kaya juga mempunyai sumber inspirasi kejayaan mereka. Mereka menjadikan orang-orang yang lebih kaya dari mereka sebagai salah satu pembakar semangat untuk mencipta kejayaan dan kekayaan.

Saya juga ada ramai insan yang saya jadikan sebagai sumber inspirasi kejayaan dan kekayaan. Sewaktu saya mula menceburkan diri dalam perniagaan internet ini, antara insan awal yang banyak memberi inspirasi kepada saya ialah saudara Irfan Khairi. Walaupun tidak pernah bersua muka bersamanya dan hanya membaca buku tulisannya ketika itu, saya pasti tanpa dorongan dan suntikan semangat dari beliau, saya pasti, saya tidak akan bertahan sehingga sekarang.

Antara insan yang memberi impak besar kepada bagaimana cara saya berfikir mengenai perniagaan ini ialah mentor kekayaan dan kejayaan nombor satu di Malaysia iaitu, saudara Azizan Osman. Beliau adalah insan yang memberi kesan mendalam kepada motivasi saya,cara berfikir untuk berjaya dan menjadi kaya.

Walaupun ramai di luar sana yang mengkritik insan-insan di atas ini, saya percaya lebih besar majoriti yang menyokong usaha apa yang dilakukan oleh insan yang banyak membantu orang lain mengubah kehidupan mereka kepada tahap yang lebih baik.

Setiap orang memiliki pengalaman dan melalui zaman kesusahan, kepayahan dan keperitan. Jatuh dalam perniagaan. Perniagaan yang dibina gagal. Saya juga melalui proses itu. Sebenarnya kegagalan itu mengajar kita erti mencipta kejayaan. Alhamdulillah, hasil ilmu dari ramai insan-insan disekeliling yang sentiasa berfikiran positif dan saling menyokong, saya masih mampu bertahan dan bertapak di dalam industri perniagaan internet ini.

Jika anda baru bermula, carilah mereka yang boleh membimbing anda dan membantu anda mengubah cara berfikir kepada yang lebih positif. Elakkan bergaul atau masuk dalam komuniti yang suka berfikir negatif. Jauhkan diri daripada mereka yang suka memperkecil-kecilkan usaha orang lain, memburuk-burukkan orang lain, mempersenda usaha yang dibuat oleh orang lain.

Cara terbaik adalah berdiam diri daripada berkata-kata perkara yang tidak berfaedah kerana dikhuatiri mendekatkan diri kepada bencana fitnah.

-----------------------------
Berminat menjadi kawan saya?
Klik like Facebook Fan Page ini,
http://facebook.com/noorizamshah
Tuesday, September 25, 2012

Minggu Yang Padat


Sepanjang minggu ini banyak program yang sudah diaturkan untuk saya. Semalam saya meluangkan masa mendalami ilmu teknik pemasaran melalui Pinterest. Melalui pemerhatian saya, Pinterest ini amat bersesuaian untuk mereka yang memiliki e-commerce sendiri memasarkan produk disana.

Dari eksperimen yang saya buat untuk mempromosi produk Clickbank, masih belum membuahkan hasil. Saya ada jumpa Wordpress Themes yang boleh membantu mereka yang ingin mendapatkan traffik menggunakan Pinterest.

Semalam juga sempat daftar satu akaun Amazon Associates Program. Jika ada masa, saya nak eksperimen Amazon di Pinterest pula. Diharap ada hasilnya nanti. :)

Pagi ini pula saya telah menghadiri mesyuarat dengan sebuah syarikat yang mempromosikan iklan kenegaraan di Sungai Buloh. Syarikat ini berminat untuk melantik NS Consultation And Management (NSCM) sebagai perunding pengurusan dan perniagaan. Jika tidak ada sebarang halangan perlaksaan projek ini akan berjalan dalam beberapa bulan dari sekarang.

NSCM juga dalam proses menjalankan beberapa projek berkaitan seminar dan latihan membabitkan beberapa agensi dan insyaAllah jika projek ini berjaya, ia dapat membantu NSCM ke tahap yang lebih baik.

Esok, saya mewakili NSCM akan ke UiTM, Negeri Sembilan untuk menyampaikan ceramah perniagaan internet kepada penuntut-penuntut IPTA di sana. Slot saya esok akan bermula pada jam 2.00 petang hingga 3.00 petang. Selain saya, turut dijemput untuk menyampaikan ceramah ialah Pengarah Urusan, Les Copaque (Upin Ipin) dan Abang Abu (MekanikWang).

Kepada anda yang mendaftar ke Seminar Dropship Artsnow + eBay, 30hb September 2012 ini, jangan lupa datang awal. Sila bawa laptop dan broadband. Ada banyak yang ingin saya kongsikan kepada anda nanti.



Untuk mereka yang mendaftar ke program Sertai Seminar selepas ini, harga yuran penyertaan telah pun dinaikkan. Dan ia akan dinaikkan dari masa ke semasa. Jadi jangan tunggu sampai yuran penyertaan dinaikkan lagi, baru anda tergesa-gesa membuat pendaftaran.

Layari web http://sertaiseminar.com sekarang!





Sunday, September 23, 2012

Berhati-hati Berurusniaga Jual Beli Paypal


Jika anda ada fund Paypal dan ingin menjualnya kepada mereka yang ingin membeli, pastikan anda semak maklumat mereka dengan teliti.

Terdapat beberapa kes melibatkan penipuan jual beli fund paypal melalui modus operandi penyamaran identiti.

Mereka boleh menyamar sebagai orang lain. Mereka juga boleh menyamar sebagai anda.

Berhati-hati.


Noorizam Shah
Untuk ikuti perkembangan terkini, klik LIKE PAGE http://facebook.com/noorizamshah
Saturday, September 22, 2012

Edisi Percuma 7 Kesilapan eBayer

Live Traffic Feed menunjukkan ramai yang berminat nak download Edisi Percuma ini. Untuk elakkan anda terlepas untuk memilikinya, pastikan anda dapatkan segera sebelum link download dipadamkan.
Untuk dapatkan Edisi Khas 7 Kesilapan eBayer, sila rujuk ruangan di sebelah kanan ini. Isikan nama dan emel anda. Kami akan menghantar laporan ini ke emel anda bila-bila masa dari sekarang.

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Air Asia Buat Hal Lagi

Bukan hal apa pun. Air Asia sekali lagi buat promosi tiket percuma untuk tarikh-tarikh terpilih jika anda memilih untuk travel dari 1 April 2013 hingga 30 September 2013.

Anda hanya perlu bayar airport tax dan fee sahaja bermula dari RM26 dan ke atas. Tapi untuk booking tiket penerbangan, anda kena buat secara online sehingga 23 September 2012. Esoklah hari terakhir untuk anda book tiket ke destinasi terpilih.

Saya baru sahaja book tiket untuk 4 orang. Harga tiket untuk 2 orang dewasa dan 2 orang kanak-kanak adalah PERCUMA. Tapi sekarang rasanya dah nak habis dah. Kena rajin cari tarikh cepat-cepat.

Ke mana destinasi kami nanti? Tengok je la update kat blog ni nanti ya. :)

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah


Sempurnakah kita?

Berapa banyak amal dan ibadat kebaikan yang kita telah buat selama ini? Adakah kita yang mempunyai kudrat dan tubuh badan yang sempurna juga melakukan apa yang diperintah Allah dengan sempurna?

Melihat gambar ini, rasa terharu walaupun lelaki ini tidak sempurna seperti insan lain, namun beliau masih gagah mencari ilmu. mengamalkan agama dan sunnah malah beliau sanggup berdakwah ke jalan Allah.

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Friday, September 21, 2012

Pertemuan Bermakna Bersama Azizi Ali

Saya anggap ini pertemuan bermakna saya bersama Jutawan Azizi Ali. Beliau merupakan seorang juruterbang, penulis dan penerbit buku melalui syarikatnya iaitu Truewealth.

Antara buku tulisan beliau ialah Jutawan dari Planet Jupiter, Lahirnya Seorang Jutawan, Bagaimana Hendak Menjadi Tuan Rumah Jutawan, Bagaimana Hendak Menjadi Jutawan Hartanah, Pelaburan Unit Amanah, Senjata Paling Berkuasa, Langsaikan Pinjaman Perumahan Anda Dalam Tempoh 5 Tahun Atau Kurang, Ganda Wang Anda dan banyak lagi.

Pada petang itu, di majis rumah terbuka saudara Zamri Nanyan, usahawan internet Malaysia, saya diperkenalkan secara peribadi dengan saudara Azizi Ali. Seronok dapat berbual dengan antara insan yang saya kagum dengan kejayaan peribadi dan beliau seorang yang peramah dan sudi berkongsi pandangan ikhlas mengenai bagaimana saya boleh pergi jauh lagi di dalam industri perniagaan internet ini.

InsyaAllah, saya akan menggunakan cadangan dan pandangan beliau untuk saya memantapkan lagi usaha saya untuk berjaya di dalam bisnes ini.

Doakan semoga pekerjaan saya ini dipermudahkan Allah.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://www.facebook.com/noorizamshah

Domain VideoLubukDuit.com Expired?

Fuh! Nasib sempat renew. Boleh pula tak perasan domain expired 19hb September 2012. Kalau lambat sket tadi, mesti dah ada orang beli domain ni kan? Hehehe..

Alhamdulillah, dapat juga renew domain ni semula. Jadi kepada anda yang mungkin gagal nak masuk website ini, kini anda boleh membuat pesanan DVD Video Lubuk Duit seperti biasa.

Website sudah kembali berfungsi dengan baik. Terima kasih kepada yang emel saya dan ingatkan.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah
Wednesday, September 19, 2012

Fungsi Bayaran Melalui Kredit Kad Telah Diaktifkan

Buat anda yang bertanyakan soalan kepada saya mengenai cara bayaran melalui kredit kad, debit kad dan Paypal, kini persoalan itu sudah terjawab apabila fungsi pembayaran melalui kaedah ini telah diaktifkan.

Sila rujuk link: http://sertaiseminar.com/pembelian.php?id=1

Harap maklum.

Noorizam Shah

Rahsia Pelaburan Hartanah Tanpa Modal Dibongkar

Ebook Pelaburan Hartanah Tanpa Modal - Perkongsian Tidak Masuk Akal :.

Untuk pelabur hartanah yang sudah berpengalaman, ebook ini boleh dijadikan sebagai bahan rujukan.

Bagi pelabur hartanah yang masih baru (teruna & dara) dan berminat untuk mencipta landasan kekayaan menerusi rumah, maka ini adalah perkongsian saya selepas membaca ebook ini:

[1] Ia mengandungi 107 muka surat - Agak banyak untuk dihadam sekiranya kita memang betul-betul kosong dalam ilmu pelaburan hartanah.

[2] Tuan Saufi Karim adalah pengamalnya - Seronok baca ebook ini kerana beliau menggunakan konsep bercerita berlandaskan pengalamannya.

[3] Buang masa - Untuk orang yang mahu cepat kaya dengan teknik ini.


Tonton video percuma disini: http://www.noorizamshah.com/goto/pelaburan-hartanah-tanpa-modal/
sebelum anda ambil keputusan untuk membuat pelaburan hartanah tanpa modal ini.

InsyaAllah, jika anda bergaji bawah RM2000 pun boleh beli hartanah anda yang pertama tanpa modal sesen pun.

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah
Tuesday, September 18, 2012

Tip Pereka Grafik – 5 Nasihat Kontroversi Dapatkan Pelanggan Pertama

Soalan biasa yang sering diajukan oleh pereka grafik yang masih baru adalah,

“Bagaimana untuk saya dapatkan pelanggan pertama?”

Sebagai pereka grafik, memperoleh duit dengan melakukan kerja-kerja kreatif adalah satu nikmat yang tidak terhingga. Namun masalah yang sering melanda adalah kekurangan aktiviti untuk memperkenalkan servis kita kepada pelanggan.

Dalam artikel ini, nasihat-nasihat yang dikongsikan oleh pakar bakal membuatkan hidup kita huru hara sebagai pereka grafik. Kenapa ia berlaku sedemikian? Baca dan terus praktikkan nasihat mereka untuk rasai sendiri.

Setiap nasihat ini adalah daripada individu pakar dan berpengalaman dalam menawarkan servis reka bentuk grafik iaitu Cyan Ta’eed.

#1 – Berikan Servis Percuma
Oleh disebabkan kita adalah pereka grafik yang masih teruna dan dara, maka penting di sini untuk kita tahu bahawa pelanggan tidak tahu kemampuan kita. Daripada sibuk memikirkan bagaimana untuk mendapatkan pelanggan berbayar, adalah lebih baik untuk kita fokus pada pemberian servis percuma.

Servis percuma bukan bermaksud percuma selama-lamanya. Kumpulkan tiga hingga lima pelanggan untuk memberikan servis reka grafik percuma kepada mereka. Kemudian minta testimonial daripada pelanggan ini terhadap hasil kerja kita.

Dari sini, kita boleh jadikan ia sebagai bahan bukti kepada pelanggan berbayar. Mereka pasti teruja melihat kata-kata bekas pelanggan yang sudah menggunakan servis kita.

#2 – Berani Puji Skil Sendiri
Tidak ada siapa yang akan perkenalkan skil grafik kita melainkan diri kita sendiri. Ini adalah nasihat serius yang dapat mengubah gerak kerja kita untuk mendapatkan pelanggan yang pertama. Apabila bertemu dengan rakan-rakan atau individu yang ingin berkenalan, beritahu bagaimana skil kita boleh membantu mereka. Sebagai contoh, “Saya adalah pereka grafik yang membantu bisnes orang ramai untuk menghasilkan grafik yang ‘Wow’.”

#3 – Bangga Dengan Hasil Kerja
Sentiasa bawa dan kongsi hasil kerja di mana-mana. Untuk permulaan, kita boleh gunakan medium percuma seperti blog dan Facebook. Ambil masa sekurang-kurangnya 5 minit setiap hari untuk muat naik gambar hasil kerja grafik kita. Semakin banyak hasil kerja yang dikongsikan, semakin besar peluang kita untuk mengaut lebih ramai pelanggan.

#4 – Khidmat Nasihat Percuma
Jangan kedekut ilmu. Kongsikan kepakaran kita untuk memberikan nasihat kepada bakal pelanggan. Cara ini sebenarnya meningkatkan kepercayaan mereka untuk menggunakan servis kita.

Lagi banyak maklumat bermanfaat kita kongsikan, lebih tinggi peluang untuk mereka terpikat dengan servis kita. Justeru itu, biasakan diri untuk berkongsi khidmat nasihat secara percuma kepada pelanggan terlebih dahulu.

#5 – Berhenti Jadi Pereka Grafik Murahan
Trauma yang biasa berlaku dalam diri pereka grafik yang masih teruna dan dara adalah kurangnya keyakinan diri. Cara ini dapat diatasi dengan meminjam kepakaran orang lain.

Antaranya menerusi pakej grafik memukau yang disediakan oleh Lubuk Design. Dengan memiliki pakej ini, kita tidak perlu risau dengan kemampuan diri sendiri. Gunakan sahaja templet grafik yang disediakan untuk memukau pelanggan supaya membayar kita.

Cara ini juga turut digunakan oleh pakar grafik yang lain. Mereka meminjam kepakaran orang lain.

P.s: Koleksi-koleksi fail design untuk kad kahwin, kad perniagaan .psd dan .ai: http://goo.gl/jDTSM

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah






Monday, September 17, 2012

Cara Nak Pandai Belajar Bisnes eBay

Saya senaraikan cara untuk anda pandai belajar bisnes di eBay. Ada percuma. Ada yang berbayar. So anda boleh pilih.

PERCUMA
1. http://sea.ebay.com/education/
2. Forum Wangcyber.com; Thread eBay.
3. Google Book. search eBay.
4. Facebook Sertaiseminar

BERBAYAR
1. Seminar eBay - http://sertaiseminar.com
2. Personal Coaching - http://noorizamshah.blogspot.com/p/personal-coaching-mastermind-ebay.html
3. DVD tutorial Video Lubuk Duit - http://videolubukduit.com
4. eBook Rempit eBay - http://v2.rempitebay.com/hop.php?ref=noorizam

Noorizam Shah
Sunday, September 16, 2012

Bonus! Lagi Bonus Untuk Peserta Sertai Seminar 30hb Sept 2012

Bonus bernilai RM119.00 ini akan diberikan PERCUMA kepada bakal peserta Seminar Dropship Artsnow + eBay pada 30hb September 2012. Dengan panduan ini, ia lagi memudahkan peserta untuk mendapatkan "ilham" idea apa yang best untuk dijual di eBay pada masa sekarang.

Dan lebih best, panduan ini membantu anda menilai potensi satu-satu produk itu. Jika anda praktis, pasti boleh dapat jualan dan income! :)

Untuk dapatkan bonus-bonus hebat ini, pastikan anda hadir ke program kami di:

http://sertaiseminar.com

Noorizam Shah
Saturday, September 15, 2012

Evolusi Logo eBay Melalui Proses Penjenamaan Semula

eBay akan melakukan evolusi perniagaan dengan membangunkan aplikasi telefon pintar. Seiring dengan peredaran teknologi maklumat, eBay kini melakukan penjenamaan semula dengan memaparkan logo baru yang lebih ringkas, bersih dan professional.

Dengan lebih 100 juta aplikasi kasi telah dimuat turun pengguna Android dan Apple, ini menunjukkan eBay terus berkembang sebagai satu platform membeli belah online yang unggul.

eBay masih lagi dihadapan sebagai salah satu pasaran online yang selamat untuk dikunjungi dengan rekod 260 juta carian produk dilakukan pengguna internet setiap hari. Terbukti, eBay masih lubuk duit yang relevan untuk anda sebagai seorang penjual menghasilkan jualan besar dimana sahaja, bila-bila masa.

Sebagai memenuhi keperluan dan permintaan dari masyarakat diluar sana, kami di NS Consultation
And Management (NSCM), sekali lagi akan mengadakan seminar Dropship Artsnow dan eBay pada 30hb September 2012 ini.

Di dalam seminar ini, anda akan didedahkan dengan teknik bagaimana untuk menghasilkan jualan dan pendapatan menggunakan lubuk pembekal dropship Artsnow dan satu lagi pembekal rahsia yang akan didedahkan di dalam seminar ini nanti.

Dengan menggunakan lubuk pembekal yang mempunyai hampir 1000 produk (Artsnow dan pembekal rahsia), anda mampu menghasilkan jualan secara part time, bila-bila masa, dimana sahaja tanpa perlu berhenti kerja.


Ini terbukti, newbie seperti anda juga mampu menghasilkan jualan di eBay. Ini bukanlan pelan potensi pendapatan jangka masa pendek sebaliknya fokus seminar ini adalah membantu anda dan mereka di luar sana untuk menghasilkan jualan jangka panjang dan konsisten.

Setiap contoh pendapatan mungkin berbeza untuk setiap orang dan sudah pasti jawapannya adalah subjektif. Namun begitu, untuk mendapatkan jualan dan pendapatan yang konsisten, ramai yang tidak mengetahui dan melakukan langkah yang salah. Jadi, dengan menyertai seminar ini, anda akan pelajari apakah taktik, teknik, rahsia dan formula untuk sukses di eBay!

Pastikan anda mendaftar seminar ini di laman web http://sertaiseminar.com

Sebagai peringatan, kouta penyertaan adalah terhad dan bakal penuh bila-bila masa sahaja. Jangan jadikan alasan masa dan jarak untuk memisahkan anda dari mengikuti seminar ini.

Seperti kata mentor kejayaan saya, "Seseorang yang bermula, mereka tidak akan berhenti separuh jalan tetapi melakukannya sehingga habis".

Jumpa anda di seminar 30hb September ini!

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah
Friday, September 14, 2012

Newbie Pun Boleh Buat Duit Di eBay


Gambar di atas adalah antara contoh bukti kejayaan peserta yang telah hadir dan mengikuti program Sertaiseminar.com pada 2hb September yang lalu. Rata-rata peserta merupakan mereka yang kurang berpengalaman dalam perniagaan di eBay, malah majoriti daripada mereka belum pernah menghasilkan jualan di eBay.

Di dalam program sehari ini, peserta akan ditunjukkan cara dan teknik bagaimana anda, walaupun tidak pernah menghasilkan jualan, selepas mengikuti program ini, anda mampu menghasilkan jualan dan pendapatan pertama anda!

Ini bukan sekadar teori semata-mata, sebaliknya peserta akan didedahkan secara hands on dan praktikal bagaimana untuk mengetahui cara sebenar menghasilkan pendapatan tanpa menyimpan stok, tanpa mengeluar modal yang besar, tanpa perlu berhenti kerja, hanya melakukan secara part time, meluangkan masa beberapa jam di depan komputer, menggunakan idea-idea unik dan menjualnya di pasaran antarabangsa.

http://sertaiseminar.com

Alhamdulillah, matlamat kami untuk melahirkan lebih ramai usahawan eBay secara part time dan full time dapat direalisasikan dengan konsep M.E.S.T.I ini.

Jika anda ingin mendalami ilmu ini, pastikan anda layari web http://sertaiseminar.com untuk ketahui tarikh terkini program.

Jumpa anda di sana!

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Fakta eBay: Suku Tahun Ke 2

Lihat angka sahaja dah tahu dah eBay ni memang lubuk duit.

Sudah dapatkan DVD Video Tutorial Video Lubuk Duit? Jika belum, dapatkan sekarang di:

http://videolubukduit.com


Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Yang Mengajar Tak Rugi, Yang Belajar Lagi Untung

Bagi saya sebagai seorang pengajar di dalam program saya seperti sesi Personal Coaching (Mastermind) eBay dan SertaiSeminar, sudah pasti saya tidak rasa kerugian untuk membentangkan potensi buat duit melalui bisnes di eBay.

Bagi mereka yang datang ke program saya, sudah pasti mereka tidak rugi dengan pelaburan yang mereka lakukan kerana sudah pasti ilmu yang mereka perolehi lebih besar manfaatnnya.

Yang rugi adalah mereka yang tidak merebut peluang dan mengambil peluang untuk belajar menambah nilai hidup mereka. Jangan buang masa anda lagi, jangan lengahkan perjalanan anda lagi.

Pastikan anda buat tindakan sekarang untuk sertai program-program yang telah saya rangka untuk anda. Jika bukan sekarang, bila lagi?

Jom kita tambah nilai hidup kita dari seorang yang berfikiran biasa-biasa kepada seorang yang berfikiran kaya dan berjaya!

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah
Thursday, September 13, 2012

Orang Sanggup Beratur Untuk Beli Tudung Fareeda Di Bangi



Ini kes unik juga. Sebelum ini saya pernah merasai pengalaman beratur hampir 1 jam semata-mata nak makan nasik kandar beratur di Pulau Pinang.

Bulan puasa hari tu, saya juga merasa pengalaman beratur untuk beli Coconut Shake di pasar Ramadhan Seri Manjung, Perak.

Tadi, wife saya tunjukkan video (di atas), orang sanggup beratur semata-mata nak beli tudung Fareeda. Wah.. tudung punya pasal pun ada yang sanggup beratur dari jam 6.00 pagi. Dahsyat tu.

Bagi penggemar fesyen tudung Fareeda mesti suka dengan kualiti dan design tudung ni sebab tu sanggup berhabis beratus ringgit semata-mata nak pastikan tudung Fareeda berada dalam koleksi mereka.

Apa yang menarik ingin saya kongsikan dengan anda, permintaan tudung Fareeda mendapat sambutan hangat sehinggakan produk yang dipromosikan di laman web mereka habis dipesan tidak sampai 5 minit setiap stok baru dimuatnaik.

Melihat dari Facebook Fanpage Fareeda, jumlah pengguna Facebook yang like page ini melebihi 300,000 like. Ini bermakna, jika diandaikan 1000 orang pembeli membeli satu helai tudung Fareeda bernilai RM200, syarikat ini mampu menghasilkan jualan RM200,000 dalam satu-satu masa.

Nampaknya, isteri saya pun mula tertarik dengan design terkini tudung Fareeda ini dan dalam erti kata lain, saya kena bawa la dia ke Bangi untuk shopping tudung Fareeda. Owh.

Perjumpaan Terbesar Usahawan Internet Malaysia

14hb Oktober ini saya akan hadir ke perjumpaan terbesar usahawan internet Malaysia di WC2012 Gathering. Dijangkakan Menara Usahawan, Putrajaya akan dipenuhi dengan usahawan-usahawan internet yang hadir dari latar belakang kepakaran berbeza.

Ada usahawan eBook, ada usahawan latihan dan seminar, ada speaker dan jurulatih, ada usahawan produk informasi, pakar eBay, pakar affiliate, pakar bisnes percetakan, penulis dan penerbit buku, pereka laman web, pembangun sistem aplikasi, copywriter, pemilik syarikat hosting dan domain, jurubahasa, pembuat kek, penjual pakaian kanak-kanak, pemilik syarikat dropship dan ramai lagi.

Saya amat berbesar hati jika anda juga dapat turut serta ke program tahunan ini. Jangan berasa rendah diri atau malu untuk hadir kerana disini mungkin merupakan titik permulaan hidup anda melangkah sebagai seorang usahawan internet.

Saya percaya, di dalam program terdahulu, ramai peserta yang dulunya bekerja kini sudah pun bergelar usahawan internet sepenuh masa hasil dari sesi networking ini.

Saya alu-alukan buat semua rakan pembaca disini, eBayer Malaysia, blogger atau sesiapa sahaja untuk mengambil peluang menyertai program bermanfaat ini. InsyaAllah ini adalah satu detik permulaan bermakna buat kita semua.


Jumpa anda di WC Gathering 2012!

Noorizam Shah
Tuesday, September 11, 2012

Seminar Dan Latihan Pegawai Pemantau SSM

Hari isnin yang lalu saya telah dijemput oleh Bahagian Pemantau, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) untuk membentangkan topik berkaitan Evolusi Perniagaan dan Pemasaran Internet.

Ini merupakan sesi yang kedua selepas sesi pertama berjaya diadakan pada penghujung tahun 2011. Selain syarikat NS Consultation And Management (NSCM) dijemput sebagai wakil perunding perniagaan, turut serta di dalam program ini ialah wakil dari KPDNKK, SKMM dan CyberSecurity Malaysia.

Fokus utama seminar ini ialah bagaimana SSM boleh mendapatkan maklumat-maklumat berkaitan perniagaan internet disamping fungsi-fungsi agensi berkaitan dalam menangani masalah jenayah siber.

Kepada mereka yang ingin menjemput kami untuk sebarang program berkaitan perniagaan, pemasaran dan keselamatan internet, boleh hubungi kami di talian 016-6407479 atau layari web http://www.noorizamshah.com




Himpunan fail rekabentuk untuk designer

Lubuk Design ialah himpunan fail-fail berkaitan dengan design seperti flyers, kad kahwin, stock photo, bisnes kad, background, vector, minisite dan semua himpunan fail ini dalam format .ai dan .psd. Sudah pasti designer seperti anda memerlukan fail-fail penting ini.

Ia sudah tentu dapat menjimatkan masa kita untuk mencari design-design yang cantik dan menarik.

Info lanjut rujuk link ini: http://goo.gl/jDTSM

Berapa Lama Payment Paypal Pending?

Untuk pemilik akaun Paypal baru. Jika anda menjual produk di pasaran eBay US, bayaran atau transaksi masuk anda mungkin akan ditahan selama 21 hari selepas pembeli membuat transaksi.

Namun begitu, bayaran ini boleh ditahan kurang atau dari 21 hari bergantung kepada bagaimana dan bila kita hantar produk kepada pelanggan. Jika pembeli memberi maklumbalas segera di eBay, transaksi anda akan dilepaskan dengan kadar segera.

Berapa lama situasi seperti akan berlaku kepada akaun Paypal?

- Usia akaun anda kurang dari 90 hari dari transaksi yang pertama.
- atau mempunyai kurang dari 25 transaksi
- atau transaksi bernilai kurang dari USD$250 atau secara keseluruhan dari transaksi yang pertama.
- dibawah standard rating feedback di dalam Seller Dashboard
- Transaksi yang luar biasa dan dalam masa yang sama ada buyer open case.



Tips untuk elakkan payment pending:

1. Buat bisnes selain dari market eBay US, eBay Canada
2. Bila dapat payment cepat-cepat ship barang
3. Update maklumat penghantaran dan berikan tracking number di eBay ataupun di Paypal.
4. Mark item shipped.


-----------------------------------------------------
Untuk mereka yang ingin menyertai program Sertai Seminar, kouta kekosongan masih anda.
Pendaftaran boleh dilakukan di http://sertaiseminar.com


Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah
http://facebook.com/sertaiseminar

Tips eBay: Bilakah Waktu Sesuai Menghantar Produk?



Salah satu soalan yang saya terima melalui emel ialah; "Bilakah saya perlu hantar produk kepada pelanggan?"

Apabila anda telah berjaya menjual produk kepada seseorang di eBay dan anda telah pun mendapati ada transaksi masuk ke akaun Paypal, adakah sudah boleh menghantar produk atau sebaliknya.

Dari pihak pembeli, sudah tentu mereka mahukan produk mereka sampai dengan segera tetapi situasi ini mungkin tidak dapat dilakukan jika Paypal memberitahu anda maklumat yang berbeza?

Jadi, apa yang perlu anda buat?

Untuk jawapan  diatas;

Memang diakui untuk memberi perkhidmatan terbaik, kita perlu melakukan penghantaran secepat mungkin namun sebagai penjual kita juga harus sedar supaya tidak melakukan penghantaran dalam keadaan tergesa-gesa kerana mungkin bayaran yang dibuat oleh pembeli dari melalui transaksi yang berkaitan dengan penipuan.

Untuk mendapatkan program perlindungan penjual (seller protection program), kita hanya perlu hantar produk kepada pelanggan apabila status transaksi di Paypal menunjukkan OK.

Bagi mengetahui samada transaksi yang anda terima melalui Paypal OK atau tidak, anda boleh ikuti langkah berikut:


    Log masuk ke dalam akaun PayPal anda.

    Cari pembayaran masuk dalam senarai transaksi anda baru-baru ini.

    Klik pada pautan "Butiran" untuk transaksi itu.

    Lihat butiran transaksi itu ada menunjukkan maklumat OK atau Dont Ship.

Jika butiran transaksi itu memaklumkan STOP - DONT SHIP, ini bermaksud eBay atau Paypal tidak mahu produk itu dihantar kepada pelanggan dan anda harus membatalkan urusniaga ini.

Kenapa? Mungkin maklumat pembayaran yang diberikan pembeli kepada Paypal tidak jelas atau diragui. Jangan pula anda kecewa dengan urusniaga ini kerana itulah kebaikannya notis daripada Paypal ini yang bertujuan untuk mengelakkan kita diperdaya oleh pembeli yang mengambil kesempatan melakukan penipuan transaksi.

Namun begitu, anda boleh menunggu seketika status ini berubah dari Dont Ship kepada OK to ship selepas Paypal mengesahkan bayaran ini.


Jika anda mendapati pembeli mengesa anda untuk melakukan penghantaran segera, anda perlu berkomunikasi dengan pembeli tersebut dan jelaskan situasi sebenar.
Sebagai contoh ayat; "Saya tidak dapat menghantar produk anda lagi kerana PayPal telah mengarahkan saya supaya tidak berbuat demikian sehingga transaksi itu telah disahkan"

Untuk kes ini, jika pembeli memberi rating yang rendah di dalam DSR (Detailed Seller Rating) bagi kategori masa penghantaran, eBay tidak akan mengira kes ini kerana anda sudah pun diberi perlindungan dalam Seller Protection Program.

Semoga tips ini dapat membantu anda.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah 
Thursday, September 6, 2012

Video Rahsia Buat Duit Dengan FONT Terbongkar

Video bernilai RM120 ini akan diberikan secara PERCUMA kepada mereka yang mendaftar untuk program SertaiSeminar.com pada 30hb September 2012 ini.

Di dalam video ini, peserta akan didedahkan dengan teknik bagaimana ________ mampu membantu anda menghasilkan income dengan hanya menjual ________.

Video ini bagus untuk dimiliki kerana dengan adanya teknik ini, anda bukan sahaja mampu menghasilkan pendapatan melalui platform eBay tetapi anda juga boleh kembangkan potensi pendapatan ini ke laman Facebook, Blog dan laman web.

Amacam? Ready untuk sertai program ini? Pastikan anda layari web http://sertaiseminar.com hari ini.

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Buat Side Income Dengan Font!

Saya nak tambah satu lagi modul di dalam seminar pada 30hb September ini. Buat anda yang ingin tahu teknik atau rahsia menjual produk melalui teknik FONT, pastikan anda hadir ke seminar yang bakal dianjurkan oleh syarikat NSCM ini.

Untuk mendaftar sila layari http://sertaiseminar.com

Untuk menambahkan lagi rencah/daya penarik seminar ini, kami akan berikan satu video tutorial berkaitan teknik ini secara PERCUMA kepada semua peserta yang hadir. Bonus ini bernilai RM150.00 dan ia PERCUMA untuk anda!

Saya syorkan anda mendaftar awal sementara harga yuran promosi di laman web masih sah. Harga dijangka akan dinaikkan bila-bila masa sebaik kouta penyertaan dipenuhi.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
http://facebook.com/noorizamshah

Berurusniaga Secara Selamat Di eBay

Salah satu sebab kenapa eBay sentiasa mendapat kepercayaan dari pembeli-pembeli di seluruh dunia ialah jaminan keselamatan semasa berurusniaga di laman web eBay.

Rujuk:  http://pages.ebay.com.my/ebayexplained/safe_trading_tips.html

Ada 5 langkah untuk berurusniaga secara selamat di eBay.

1. Visit the security centre
2. Get to know your trading partner
3. Ask questions
4. Pay safely
5.  Buyer protection program




Tuesday, September 4, 2012

Pakar eBay William Sulau Akan Hadir Ke Seminar 30hb September 2012

Kepada anda yang menyertai Seminar Dropship Artsnow/CD + eBay pada 30hb September ini, NS Consultation And Management akan membawakan anda seorang pakar eBay yang juga merupakan bekas peserta sesi Personal Coaching (Mastermind) eBay bersama Noorizam Shah.

Jika anda seorang eBayer part time atau full time pasti mengenali nama beliau di Facebook. Beliau merupakan seorang pegawai tentera dan masih lagi berkhidmat di dalam pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) namun begitu ia bukanlah satu halangan buat beliau untuk menghasilkan pendapatan sampingan dengan menjalankan perniagaan di eBay.

Beliau telah membuktikan dengan hanya melakukan kerja secara PART TIME di depan laptop atau komputer, meluangkan beberapa jam, beliau mampu menghasilkan pendapatan mencecah ribuan ringgit setiap bulan.

Nota penting: Jika anda ingin mendapatkan tips-tips berharga dari beliau bagaimana beliau menjana pendapatan ribuan ringgit sebulan, pastikan anda sertai seminar pada 30hb September ini. Rugi tak belajar dari mereka yang sukses!

Begitu juga dengan saudara Saiful Nizam yang dikenali sebagai sifu rempit eBay, juga masih lagi bekerja makan gaji dan ini bukanlah satu alasan untuk mereka yang bekerja untuk tidak menghasilkan pendapatan kedua mereka.

Di atas kejayaan menganjurkan Seminar Dropship Artsnow + eBay pada 2hb September yang lalu, sekali lagi syarikat saya akan mengadakan seminar untuk batch ke-2 khusus menyentuh topik Artsnow dan Dropship Print On Demand.

Sudah pasti modul seminar kali ini berbeza dengan seminar-seminar terdahulu dan saya pasti mereka yang menyertai seminar ini akan nampak lebih jelas hala tuju mereka dalam membina perniagaan di eBay menggunakan sumber pembekal seperti Artsnow.

Untuk seminar batch ke-2 ini, kami memilih tarikh 30hb September 2012 sebagai tarikh sesuai untuk anda menjadi kumpulan terawal membina network di dalam PRIVATE GROUP yang kami tubuhkan di facebook. Kami alu-alukan penyertaan dari bekas peserta seminar dan personal coaching musim lalu di dalam program terbaru kami ini.

Mencari ilmu tidak akan habis sehinggalah kita menghembus nafas kita yang terakhir.

Seorang mentor kejayaan saya menulis di facebook, "Bukan semua orang bijak bertindak mencipta peluang atau merebut peluang, biasanya mereka yang bersifat Leader akan nak lead tapi majoriti adalah Follower, tunggu peluang dan yang paling kesian ialah yang sibuk mengkritik peluang yang dicipta oleh orang lain darn mereka adalah "pencuri impian" aka. "dream stealer"

Buat mereka yang ingin merebut peluang dan ingin peluang ini menjadi milik mereka, pastikan anda mendaftar segera di link ini:

http://sertaiseminar.com

Cuba cancel segala appointment anda pada 30hb September 2012 nanti kerana apa yang anda akan belajar di dalam seminar ini bakal mengubah kehidupan anda selepas ini. Beri masa untuk diri anda sendiri. Hanya satu hari sahaja daripada 365 hari yang ada dalam setahun. Selepas tu anda nak buat appointment selepas itu buatlah.

Yang jauh kata dari Klang susah nak datang, yang jauh kata dari Ampang susah nak datang... program saya sebelum ini, yang lebih jauh dari anda pun sanggup datang. Ada yang memandu dari Pahang, ada yang datang naik bas dari Kedah, ada yang datang naik kapal terbang dari Sabah.

Mencipta alasan bukanlah penyelesaian untuk mencipta kejayaan. Lebih lama kita bertangguh, lebih lama kita akan mendapat keputusan.

Kepada yang telah mendaftar terima kasih diucapkan. Saya akan menghubungi anda semula dari masa ke semasa untuk maklumat terkini persiapan program ini.

Pastikan anda like Facebook Fan Page program ini di http://facebook.com/sertaiseminar.

Doa saya, semoga anda kaya dan berjaya dunia dan akhirat.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah
 
Monday, September 3, 2012

Video eBay Percuma Untuk Anda, Tonton Sekarang!

Saya baru sahaja hasilkan satu lagi video mengenai eBay berdurasi 6 minit 22 saat. Video ini adalah percuma untuk anda yang mengisi maklumat nama dan emel di http://sertaiseminar.com/videopercuma (kepada mereka yang telah mengisi nama, sila abaikan info ini kerana link video akan dihantar ke emel anda bila-bila masa dari sekarang).

Kepada anda yang baru melayari blog dan membaca info ini, pastikan anda like page Sertai Seminar di http://facebook.com/sertaiseminar kerana anda akan menerima banyak tips dan info berkaitan bagaimana membina kejayaan dan pendapatan melalui perniagaan di eBay.

Sentiasa follow dan like page ini ok.

Jumpa lagi,

Noorizam Shah


Saturday, September 1, 2012

Seminar Dropship Artsnow + eBay 30hb September

Kepada anda yang telah terlepas mendaftar seminar pada 2hb September ini, jangan khuatir dan bimbang.. kerana kami sekali lagi akan mengadakan seminar yang sama pada 30hb September 2012, Ahad.

Untuk mendaftar seminar Dropship Artsnow + eBay ini, pastikan anda melayari laman web ini:

http://sertaiseminar.com

Memandangkan seminar ini menyediakan tempat duduk atau kouta penyertaan yang terhad, kami amat menggalakkan anda mendaftar awal bagi mengekalkan sebarang kesulitan.

Setiap peserta akan didedahkan secara praktikal bagaimana untuk menguasai bisnes eBay hanya menggunakan lubuk pembekal dropship Artsnow ini.

Dengan mengetahui cara sebenarnya, anda mampu menghasilkan pendapatan sampingan kedua anda, tanpa perlu berhenti kerja, melakukan bisnes ini secara sambilan dan dimana sahaja.

Nota: Semasa post ini ditulis, kami sudah mula menerima pendaftaran dari individu-individu berminat. Ketahui kaedah mudah dan berkesan bagaimana untuk menjana pendapatan anda tanpa mengganggu komitmen kerja anda hari ini.

Laburkan sedikit wang untuk dapatkan timbal balik yang bermanfaat!

Noorizam Shah
http://sertaiseminar.com/videopercuma

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search