Wednesday, May 30, 2018

7 Tahun Sakit Kaki, Kini Dah Sembuh Sebab Makan Herba Ni...



MAKCIK KALSOM MAKAN HERBA NI, SEKARANG DAH TAK SAKIT LUTUT!
7 tahun sakit lutut! Macam-macam ubat dan rawatan dah makcik kalsom cuba SAMPAILAH makcik cuba herba ni....
Herba ni memang lain. Biasa makcik cuba produk herba yang kawan-kawan jual kat internet, tapi dah beribu ringgit makcik habis. Sakit tetap sama.
Masa makcik pergi BE FARMASI BANDAR BARU PUCHONG bulan lepas, ada seorang ahli farmasi rekemen kan makcik herba ni.
Ahli farmasi tu cakap, ramai yang dah amal pengambilan herba ni selepas 1 botol, masalah sakit lutut, sakit kaki, sakit pinggang dan sakit badan dah berkurangan.
Ramai juga yang kembali sihat macam dulu!
Lagi best, ada yang dah boleh solat berdiri dengan sempurna tanpa duduk atas kerusi. Dah bertahun solat sukar nak sujud macam biasa.
Sekarang lepas makan herba ni, badan rasa lebih segar! Badan rasa lebih bertenaga.
Bangun pagi tu badan rasa ringan dan mudah nak bangun.
Berjalan kaki jauh sikit pergi pasar ramadan dah tak penat. Kalau tak dulu, kena bertongkat. Kadang-kadang nak naik tangga kena berpaut.
Apa yang makcik Kalsom perasan lepas makan herba ni,
sakit tu tak macam dulu. Rasa berbaloi pula belanja duit beli herba ni.
Dah sebulan makan herba ni memang rasa puashati. Kawan-kawan pun dah ajak makan herba ni. Tak rugi beli.
Berbaloi dengan harga dan kualiti.
Kalau dulu, beli barang mahal, elok pun belum tentu. Beli barang murah pun sama juga macam tu.
Harga dah jadi nombor dua. Kalau produk tu baik dan boleh bagi kesihatan bagus, takda masalah nak belanja kan?
Kita boleh beli macam-macam. Kadang-kadang tak sedar dah habis beratus ringgit pada benda yang tak perlu.
Bila dah berumur ni, kesihatan kena jaga. Kalau tak, sakit nanti, nak cari duit pun susah. Tak boleh buat kerja.
Kalau ada anak-anak yang sayang mak ayah tu, buat lah hadiah herba ni! Sebagai tanda kasih sayang!
Mak sihat, hati pun senang!
-------------
LOKASI BE FARMASI BANDAR BARU PUCHONG
Berdekatan dengan tesco bandar puchong
Farmasi seperti dalam gambar.
Alamat:
Be Pharmacy, 6G, Jalan Bandar 7,
Pusat Bandar Puchong, 47100, Puchong, Selangor
BOLEH GUNA WAZE ATAU GOOGLE MAP!
Atau dapatkan info PERCUMA disini: https://forms.aweber.com/form/20/714948020.htm
Monday, May 28, 2018

Apa Itu Horny Goat Weed



Dalam Perubatan Tradisional Cina (TCM), ramuan herba yang biasa dipanggil rumput kambing liar di Barat dikenali sebagai Yin-Yang-Huo. 1 ) Pengamal TCM telah menggunakan rumpai kambing mesum untuk membantu meningkatkan kesihatan seksual dan merawat pelbagai masalah seperti penyakit buah pinggang atau tulang selama berabad-abad.
Menurut artikel yang diterbitkan oleh Akupunktur Hari ini , "Dalam Perubatan Tradisional Cina, epimedium (rumpai kambing horny) dipercayai menguatkan buah pinggang dengan menguatkan ginjal yang, menghilangkan angin dan menghilangkan kelembapan." ( 2 ) Perubatan Barat menerangkan mekanisme kambing rumput mesum tindakan seperti: mengembalikan sirkulasi, menyokong keseimbangan hormon, dan membantu melawan pelbagai kesan penuaan dengan melawan tekanan oksidatif (kerosakan radikal bebas).

Apa itu Rumpai Kambing Horny?

Rumpai kambing horny adalah herba yang dikenali sebagai " aphrodisiac semula jadi ," kerana ia telah ditunjukkan dalam beberapa kajian haiwan untuk memberi kesan positif terhadap pengeluaran hormon dan libido.Tanaman yang menghasilkan rumpai kambing yang horny adalah spesies yang dipanggil Epimedium, ahli keluarga tumbuhan Berberidaceae yang kebanyakannya tumbuh di China, bahagian lain Asia, dan di Mediterranean.Epimedium c ontains the   bahan aktif yang dipanggil icariin , yang bertanggungjawab untuk kebanyakan kesannya yang menggalakkan kesihatan.

Sekiranya anda berfikir bahawa rumpai kambing yang horny mempunyai nama yang aneh, maka anda mempunyai sesuatu. Kisah di sebalik namanya adalah bahawa ia berasal apabila petani melihat bahawa kambing dan domba yang makan epimedium   herba menjadi lebih teruja di sekeliling haiwan daripada lawan jenis. Para saintis tidak membuktikan bahawa rumpai kambing mesum meningkatkan fungsi seksual pada manusia. Walau bagaimanapun, bukti anekdot, bersama dengan kajian haiwan tertentu, mencadangkan ia mempunyai beberapa manfaat berikut:
  • Membantu meningkatkan pengeluaran testosteron
  • Membantu meningkatkan tahap estrogen, terutama pada wanita selepas menopaus
  • Meningkatkan libido
  • Meningkatkan peredaran
  • Membantu merawat keadaan seperti mati pucuk (disfungsi erektil, atau  ED) atau kekeringan faraj
  • Menormalkan tahap kortisol
  • Membantu meningkatkan jisim otot tanpa lemak
  • Mencegah kehilangan tulang

Komposisi Kimia Rumpai Kambing Horny

Menurut satu pengeluar suplemen rumpai kambing (icariin), Shanghai Natural Bio-Engineering Company, lebih daripada 60 spesies Epimediumtelah dikenalpasti. Walau bagaimanapun, hanya lima daripada spesies ini dicatatkan dalam buku panduan Pharmacopeia Cina dan digunakan untuk membuat suplemen herba icariin yang tersedia kepada orang ramai. 3 ) Ini termasuk spesis epimedium yang berikut:
  • Epimedium wushanense
  • Epimedium brevicornum
  • Epimedium sagittatum
  • Epimedium koreanum
  • Epimedium pubescens
Setelah ditelan, apakah rumpai kambing yang horny lakukan di dalam badan untuk menghasilkan kesan yang disebutkan di atas?
Icariin adalah bahan aktif yang terdapat dalam rumpai kambing yang horny. Ia adalah sebatian flavonoid prenylated. Flavonoid adalah jenis antioksidan yang telah terbukti mempunyai banyak ciri anti-penuaan.Mereka adalah sebatian yang sama yang terdapat di beberapa makanan yang paling sihat di Bumi. Makanan ini termasuk blueberry dan lain-lain beri, teh termasuk teh hijau atau oolong , koko mentah, dan herba segar seperti pasli. Pelbagai jenis tumbuhan epimedium   mengandungi berpuluh-puluh flavonoid (beberapa spesies sehingga 37 sebatian flavonoid yang berbeza).Kadar tertinggi adalah prenylflavonoid.
  • Menurut kajian-kajian tertentu, icariin dapat membantu meningkatkan kadar testosteron, walaupun wajar untuk penyelidikan hingga saat ini telah dilakukan pada hewan (khususnya, tikus atau kelinci) dan bukan manusia.
  • Penyelidikan menunjukkan bahawa icariin juga mempunyai sifat-sifat menghalang PDE5 (phosphodiesterase type 5), yang bermaksud ia berfungsi dengan cara yang sama seperti ubat-ubatan tertentu yang digunakan untuk merawat disfungsi ereksi, seperti Sildenafil (yang dilancarkan oleh Viagra jenama). Inhibitor PDE5 boleh membantu merawat disfungsi seksual (atau ED) kerana ia meningkatkan kesan oksida nitrat (NO). Dengan meningkatkan tahap oksida nitrat, icariin membantu meningkatkan aliran darah (peredaran) dengan melegakan otot-otot arteri yang licin, yang membolehkan lebih banyak darah mencapai organ-organ pembiakan.
  • Manfaat lain tumbuhan yang mengandungi prenylflavonoid adalah mereka bertindak sebagai phytoestrogens semulajadi, membantu meniru kesan estrogen dalam tubuh. 4 )
Beberapa sebatian lain yang penting juga terdapat dalam rumpai kambing yang horny, termasuk:
  • Sebatian yang dipanggil Epimedium A, B dan C telah dikenalpasti dalam rumpai kambing mesum, yang mempunyai faedah yang sama dengan icariin.
  • Desmethylicaritin, yang kajian menunjukkan mempunyai manfaat untuk kesihatan reproduktif wanita dan libido semasa atau selepas menopause. Walaupun icariin dan desmethylicaritin berfungsi sama, kedua-duanya mempunyai cara yang berbeza untuk meningkatkan penghasilan seksual dan hormon seksual pada lelaki dan perempuan.
  • Anhydroicaritin, yang mempunyai kesan yang sama kepada desmethylicaritin.
  • Quercetin , antioksida bioflavonoid yang mempunyai manfaat untuk kesihatan jantung, kesihatan visi / mata, imuniti dan pencegahan kanser.Quercetin terdapat dalam banyak "superfoods" yang dikenali untuk melawan penyakit degeneratif dan gejala yang dikaitkan dengan penuaan, seperti teh hijau, wain merah, sayur-sayuran berdaun, buah-buahan sitrus, anggur, koko dan lain-lain. 5 )
  • Ikarioside A dan B
  • Sagittatoside B
  • Diphylloside A dan B
6 manfaat rumpai kambing horny - Dr. Ax

6 Kebaikan Rumpai Kambing Horny

1. Dianggap Aphrodisiac Asli
Rumpai kambing horny mungkin dapat membantu menormalkan tahap kortisol dan mengurangkan beberapa kesan negatif tekanan pada badan, yang boleh termasuk menurunkan daya seks, keletihan mental dan pelbagai masalah dengan keseimbangan hormon atau prestasi seksual. Dengan membantu menormalkan tahap testosteron dan estrogen, mungkin berguna untuk mengatasi gejala seperti tenaga rendah, ejakulasi sukarela dan kekeringan faraj. 6 )
Icariin juga merupakan vasodilator, membantu meningkatkan aliran darah, dan mempunyai beberapa kebolehan anti-inflamasi. Satu lagi kesan penyelidikan yang menyarankan icariin adalah menghalang enzim yang dipanggil acetylcholinesterase (AChE), yang mempunyai kesan pada sinaps neurotransmitter dan pelbagai fungsi neuromuskular. Penggunaan icariin telah dikaitkan dengan perubahan positif dalam komposisi badan - seperti peningkatan massa otot, kekuatan dan pertumbuhan tulang - yang boleh meningkatkan prestasi, tenaga dan keyakinan.
2. Boleh membantu merawat disfungsi erektil
Seperti yang disebutkan di atas, salah satu mekanisme tindakan rumpai kambing mesum ketika merawat ED membantu meningkatkan peredaran dalam saluran darah yang menghubungkan zakar. Selepas rangsangan seksual, nitric oxide (NO) dilepaskan untuk melebarkan saluran darah corpus cavernosum (tisu yang membentuk zakar) untuk menghasilkan ereksi. Walaupun ini berlaku sebatian yang dipanggil guanosine monophosphate (cGMP) berkumpul, yang boleh dipecah oleh bahan PDE5. 7 ) Kerana icariin mempunyai keupayaan untuk menghentikan PDE5 daripada melakukan ini, ia meningkatkan kesan nitrik oksida lebih, membantu mengekalkan ereksi.
Dalam satu kajian yang melibatkan tikus, apabila icariin diberikan sebagai suplemen harian untuk tikus berusia 12 minggu yang sihat yang telah mengalami kecederaan saraf yang sengsara ke daerah kemaluan, suplemen meningkatkan hasil fungsi zakar yang jauh lebih baik berbanding dengan kumpulan kawalan. Dalam kumpulan yang dirawat dengan icariin, peningkatan kadar oksida nitrat dan kesan otot licin diperhatikan yang membawa kepada penurunan gejala ED yang disebabkan oleh kerosakan saraf.
3. Boleh Meningkatkan Tahap Testosteron
Icariin telah terbukti mempunyai sifat meniru testosteron semulajadi, satu sebab ia membantu meningkatkan keinginan seksual, kekuatan dan juga prestasi olahraga. Dalam satu kajian yang melibatkan tikus yang diberikan ekstrak icariin, para penyelidik mendapati bahawa icariin meningkatkan keadaan keseluruhan organ-organ pembiakan dan meningkatkan tahap testosteron yang beredar berbanding tikus yang tidak diberikan ekstrak. 8)
4. Boleh Membantu Hormon Keseimbangan Semasa atau Selepas Menopaus
Dalam TCM, Yin Yang Huo dianggap membantu meningkatkan daya "yin", memulihkan tahap tenaga dan keseimbangan. Dengan ciri "pedas, manis dan hangat", ini bermanfaat bagi mereka yang merasa penat atau "kekurangan yin," terutama mereka yang mengalami perubahan hormon seperti menopaus. 9 )
Kerana prenylflavonoid bertindak sebagai phytoestrogens, mereka telah ditunjukkan dalam beberapa kajian untuk membantu meningkatkan kadar estrogen dan mengurangkan gejala menopaus pada wanita. Rumput kambing horny mengandungi banyak sebatian prenylflavonoid yang telah dikaitkan dengan penurunan gejala menopaus, seperti libido dan kehilangan tulang yang rendah, dengan icariin terkuat.
5. Boleh Membantu Meningkatkan Kekuatan Otot
Dalam beberapa kajian, icariin mempunyai kesan positif terhadap pengeluaran otot tanpa lemak . Penyelidikan yang diterbitkan dalam Jurnal Perubatan Seksual menyatakan "ICA (icariin) mungkin mempunyai kesan neurotropik sebagai tambahan kepada fosfodiesterase jenis 5 yang menghalang kesan." Neurotrophins adalah jenis protein yang membantu perkembangan, pertumbuhan dan fungsi neuron. Ia disyaki bahawa icariin membantu badan merembeskan protein yang membolehkan sel tumbuh dan menyumbang kepada pembaikan tisu.
Ia tidak biasa bagi mereka yang ingin "pukal" dan memakai jisim otot, seperti atlet dan pembina badan, untuk menggunakan icariin sebagai bahan aktif dalam suplemen. Penggunaannya juga dikaitkan dengan peningkatan pemulihan berikut dan prestasi sukan yang lebih baik.Walaupun ia tidak dianggap sebagai perangsang dan tidak berfungsi dengan cara yang sama seperti sesuatu seperti kafein, ada yang mendapati bahawa mengambil suplemen yang mengandungi icariin dapat membantu meningkatkan kekuatan, stamina dan ketahanannya.
6. Boleh Membantu Meningkatkan Kesihatan Tulang
Penyelidikan yang dijalankan oleh Jabatan Kimia dan Bioteknologi di Universiti Tokyo mendapati bukti bahawa rumpai kambing yang horny mempunyai kesan positif untuk memulihkan ketumpatan tulang dan oleh itu dapat membantu mencegah gejala yang berkaitan dengan osteoporosis , seperti patah tulang atau kepadatan tulang yang menurun. Penemuan dari kajian haiwan yang dilakukan di universiti menunjukkan bahawa "icariin adalah calon yang kuat untuk sebatian osteogenik untuk digunakan dalam kejuruteraan tisu tulang." ( 10 )   Para penyelidik melihat pembentukan tulang baru yang signifikan dalam tikus yang dirawat dengan icariin selepas empat minggu, dan peningkatan ketebalan tulang selepas enam minggu.
Kajian serupa yang dijalankan di Institut Pusat Ortopedik Hospital Umum Lanzhou di China menunjukkan bukti bahawa icariin dapat membantu "mencegah osteoporosis dengan meningkatkan ketumpatan tulang dan pembentukan tulang, mengurangkan penyerapan tulang dan memperbaiki struktur tulang." ( 11 ) Kajian-kajian lain telah mendapati bahawa mengambil ekstrak rumpai kambing mesum selama 24 bulan membantu menghentikan kehilangan tulang belakang dan pinggul pada wanita selepas menopaus. 12 )

Cara Cari & Gunakan Rumpai Kambing Horny

Cari produk rumpai kambing mesum yang menyenaraikan nama bahan aktif Icariin dan nama spesies Epidemium . Suplemen rumpai kambing yang paling horny berada dalam bentuk ekstrak atau kapsul, dipenuhi dengan serbuk kuning coklat yang terang. Nama-nama lain yang boleh dikelilingi oleh rumpai kambing seperti:
  • Herba Epimdii
  • Yin-yang-huo
  • Wings Fairy
  • Rowdy Lamb Herb
  • Barrenwort
  • Hat Bishop
  • Kadang-kadang produk hanya boleh dilabelkan oleh bahan aktif, Icariin.
Konsentrasi ekstrak epimedium boleh berbeza-beza, dari kira-kira 10-98 peratus icariin, yang akan menjejaskan cadangan dos. Pada masa ini, tidak ada satu dos bersatu. Perlu diingat bahawa anda boleh mengambil beberapa minggu untuk mengambil suplemen rumpai kambing yang horny sebelum anda mula melihat apa-apa kesan. Dos yang disyorkan daripada rumpai kambing yang horny bergantung pada mengapa anda menggunakannya. Orang yang mempunyai berat badan yang lebih rendah memerlukan dos yang lebih rendah. Sentiasa baca arahan dos produk yang anda beli, kerana peratusan bahan aktif berbeza dari produk ke produk, yang akan mengubah dos yang diperlukan.
Bergantung kepada saiz jantina dan badan, kini dos yang disyorkan untuk rumpai kambing mesum adalah seperti berikut:

  • 180-900 miligram sehari untuk kebanyakan wanita selepas menopaus atau orang yang mempunyai saiz badan yang kecil
  • Sekitar 900-1,500 miligram sehari untuk kebanyakan lelaki dewasa
  • Dalam beberapa kajian, dos yang lebih rendah menunjukkan manfaat ringan, dari 60-100 miligram setiap hari. Jika anda tidak pasti berapa banyak yang perlu diambil, pertimbangkan untuk bercakap dengan pakar herba atau pengamal TCM.


Potensi Kesan Sampingan Kambing Horny Berpotensi

Kerana rumpai kambing berbulu adalah ubat herba dan bukan ubat, kualiti suplemen icariin atau epimedium di pasaran tidak dikawal ketat oleh FDA.Sentiasa membeli produk herba dari syarikat yang bereputasi dan membaca label bahan untuk memastikan anda mendapat produk yang betul. Apabila diambil dalam dos yang tinggi terdapat beberapa kesan sampingan epimedium yang mungkin. Walaupun ia biasanya diterima dengan baik, ini termasuk gejala sementara seperti peningkatan dahaga, pening, mual dan hidung.
Menurut pengamal herba TCM, tiada interaksi ubat yang diketahui dengan epimedium . Ini   menjadikannya umumnya selamat untuk kebanyakan orang dewasa untuk mengambil. Walau bagaimanapun, kerana ia boleh menjejaskan tahap hormon, wanita yang hamil atau menyusu tidak perlu menggunakan rumpai kambing mesum tanpa bercakap dengan doktor.Bagi sesiapa yang mempunyai sejarah kanser, penyakit jantung, penyakit hati, penyakit buah pinggang atau masalah kesihatan lain yang serius seperti diabetes yang memerlukan ubat untuk mengawal gejala, selalu bercakap dengan doktor sebelum memulakan rawatan herba baru. Mereka yang mengalami masalah pendarahan atau yang sedang sembuh dari pembedahan juga tidak perlu mengambil suplemen epimedium, kerana mereka boleh mengganggu peredaran darah dan pembekuan darah.


Pemikiran Akhir pada Rumpai Kambing Horny
  • Rumpai kambing horny adalah suplemen herba yang diperbuat daripada spesies Epimedium .
  • Dalam Perubatan Tradisional Cina (TCM) rumpai kambing horny dipanggil Yin-Yang-Huo, yang dianggap aphrodisiac semula jadi.
  • Kerana ia mengandungi banyak sebatian flavonoid, terutama bahan aktif icariin, rumpai kambing mesum mempunyai faedah termasuk peningkatan rangsangan seksual, membantu mengimbangi hormon, mengurangkan kelesuan, dan meningkatkan massa otot dan kepadatan tulang.




goat weed for her
goat weed female review
super goat weed reviews
picture of goat weed
goat weed for her liquid
how much icariin equals viagra
does goat weed show up on a drug test
"japanese armor weed" supplement
Thursday, May 24, 2018

Tips Menjadi Seorang Leader Yang Hebat



1. Power of influencing people - sangat penting punyai skill ini untuk create team yang healthy, align, having right culture dan sanggup berjuang bersama untuk capai our goals/vision. The company will grow when the team grow.(correlation between no of team and sales figure)
2. Good Communication skill is the key to influencing people. How to master the skill - see how successful and influential people do. Monkey see, monkey do
3. Have to communicate regularly with team re;
(i) character of good leader-to mould their mindset
(ii) The idea of intraprenuer (influence why/reason team
need to focus)
(iii) Importance of being grateful for the opportunity given
by the company.
(iv) Interaction and try to listen and understand the team's what to achieve, challenge, roadblocks, etc
4. Keep repeating the reason why the company exist, vision, milestone, recap learning point (repetition is the mother of perfection)
5. Be a content magnetivator/magnet activator. Have to share The Brand Story so that public will be inspired and be our follower. Plan the content and create activities to drive traffic.
6. Need to have a deep thought and plan on team retaining programme.
Monday, May 21, 2018

Apa Rahsia Hilang Sakit Kaki Masa Kerjakan Umrah?



Tiap-tiap bulan mesti ramai yang pergi umrah. Bulan puasa ni pun ramai juga yang ikut trip travel agensi macam Andalusia Travel, Mampu Umrah dan macam-macam lagi.

Kita ni, bila pergi umrah, bukan sekadar nak buat persiapan rohani. Persediaan jasmani pun penting juga.

Ye la. Masa kita akan banyak kepada aktiviti berjalan kaki dan kerap berdiri. Jadi kalau stamina tak cukup, risiko untuk kita berdepan dengan sakit kaki, sakit lutut, sakit pinggang dan sakit badan pasti terjadi.

Tak caya tanya jemaah yang pernah pergi umrah sebelum ni. Mencabar atau tak aktiviti ibadah ni.

So, sangat penting kita ambil supplemen kesihatan macam herba Episor ni.

Herba ni memang sangat membantu mereka yang ada masalah kesihatan di kaki, lutut, pinggang dan badan.

Bila makan herba ni, badan lebih bertenaga, lebih segar dan lebih mudah nak buat ibadah. Jalan ulang alik lebih 10km sehari pun tak ada masalah. Badan steady je.



Untuk dapatkan info pasal herba ni, korang boleh join group wassap percuma ni disini:  https://chat.whatsapp.com/EHNZ0NcmNse58GOXEutr02 

Friday, May 18, 2018

Senarai Farmasi Yang Jual Herba Episor



Ramai customer yang nak sihat lutut, kaki, pinggang dan badan cari herba episor ni kat farmasi-farmasi.

Buat pengetahuan semua, tak semua farmasi ada di jual. Hanya farmasi-farmasi terpilih sahaja. Kerana produk ni adalah produk yang terbaik dan banyak dicadangkan oleh doktor komplimentari.

So kepada anda yang nak dapatkan herba episor ni, boleh beli di farmasi-farmasi yang disenaraikan di bawah ni atau hubungi team kami di 011-28537220 (cik huda jelita) untuk bantuan!
Be Pharmacy - Puchong Perdana (HQ)
23,25, Jalan Kekwa 1, Taman Puchong Perdana, 47100 Puchong, Selangor, Malaysia.

Be Farmasi Bandar Sri Permaisuri
15, Jalan Dwitasik 1, Bandar Sri Permaisuri, 56000 Kuala Lumpur,

Be Farmasi Sungai Buloh

Kampung Baru Sungai Buloh12 (GF), Jalan Public,
Seksyen U19, Kg Baru Sg Buloh,


BE Farmasi Kg Pandan
No. 11, jalan Belangkas, Kampung Pandan, 55100 Kuala Lumpur,

BE Farmasi Matahari Mall
49, Jalan Dinar G U3/G, Taman Subang Perdana
Be Farmasi Pusat Bandar Puchong
6 G, Jalan Bandar 7, Pusat Bandar Puchong, 47100 Puchong
Be Farmasi Putra Perdana
40, Jalan Putra Perdana 1, Taman Putra Perdana, 47130 Puchong

Be Farmasi Putrajaya
36, Jalan Diplomatik, Diplomatik Enclave Putrajaya

Be Farmasi Subang Perdana
49, Jalan Dinar G U3/G, Taman Subang Perdana

Be Farmasi Tempua Puchong Jaya
4, Jalan Tempua 2a, Bandar Puchong Jaya



Thursday, May 17, 2018

PayPal Akan 'Sentiasa Menyokong' Crypto Apabila Stabil Dalam Pasaran



CFO PayPal John Rainey memberitahu CNBC bahawa mereka tidak meletakkan minat yang tinggi dalam mata wang kriptografi akibat ketidakstabilan yang mengancam kelangsungan usaha pedagang mereka. Walau bagaimanapun, beliau tidak menolak bahawa gergasi pembayaran akan menyokong crypto pada masa akan datang.
Rainey berkata dalam temubualnya, "Sekarang ini, kami tidak nampak banyak minat daripada peniaga kami.Tetapi jika ia sesuatu yang stabil pada masa depan dan mata wang yang lebih baik, maka kami pasti akan menyokongnya. "
Menurut CFO, "Jika anda seorang saudagar dan anda mempunyai, katakan, margin 10% pada produk yang anda jual dan anda menerima Bitcoin, misalnya, dan pada keesokan harinya ia bergerak 15%, anda sekarang di bawah air pada urus niaga itu ... Anda boleh mempunyai sesuatu yang menarik kepada pengguna, tetapi jika peniaga tidak menerimanya, itu bernilai sedikit ".
Sementara itu, Square Cash , aplikasi pembayaran mudah alih, yang mula menyokong bitcoin pada akhir tahun 201,7 berkembang lebih cepat daripada perkhidmatan pembayaran mudah alih Venmo PayPal, menurut Nomura Instinet , anak syarikat gergasi kewangan Jepun, Nomura . Dan Dolev, penganalisis di Nomura Instinet, mendakwa bahawa dengan muat turun 28 juta kumulatif, jumlah muat turun Square Tunai adalah hanya 1 juta di bawah tahap Venmo.
Aplikasi ini dibangunkan oleh Square, sebuah syarikat yang diketuai oleh Jack Dorsey, Ketua Pegawai Eksekutif rangkaian Twitter sosial. Dorsey sekali lagi menyatakan keyakinannya terhadap penggunaan cryptocurrency pada skala global, pada persidangan Konsensus 2018 semalam bahawa dia berharap Bitcoin akan menjadi "mata wang asli" web.
Menurut CNBC, Dolev berkata dalam nota kepada pelanggan, "Dengan App Tunai Square kini dibuka untuk dagangan Bitcoin di kebanyakan negeri, membandingkan pertumbuhannya berbanding app Coinbase yangpopular perlu diperhatikan. Di sini, sementara Coinbase melihat kemunculan pertumbuhan di sekitar masa bercuti - apabila harga Bitcoin meningkat - Pertumbuhan Coinbase telah melambat dari paras rekod, sementara Square Cash App mengalami pertumbuhan lebih seimbang. "
Tuesday, May 15, 2018

Jenis Makanan Untuk Mereka Yang Sakit Lutut



Apakah pemakanan diet yang terbaik untuk mereka yang mengalami kesakitan di lutut?

1. Anda boleh ambil banyak buah-buahan dan sayuran yang tinggi vitamin C, sulfur dan antioksida seperti sayur-sayuran berdaun, lada, buah beri, bawang, brokoli, bawang putih, dan kobis.

2. Omega 3 dari ikan laut seperti salmon juga banyak manfaat. Sumber makanan protein lain termasuk daging, ayam, ikan sardin, produk ternusu yang ditapai dan telur.

3. Anda juga boleh ambil produk berasas lemak sihat dalam diet seperti minyak kelapa, minyak zaitun, minyak ikan, mentega, kacang bijirin.

4. Minum sup seperti sup tulang

5. Hadkan atau elak dari ambil gula secara berlebihan, minyak kacang soya, minyak kanola, bijirin yang diproses/ditapis, produk berasaskan tepung, bahan tambahan sintetik serta daging yang diproses dan makanan segera.

Herba dan Supplemen terbaik yang anda boleh ambil antaranya ialah:

- Kunyit
- Glukosamin
- Kondroitin
- Omega 3
- Epimedium Sagittatum (Horny Goat Weed) - rekemen amalkan ni.



Memakan diet berkhasiat adalah penting untuk kesihatan sendi secara keseluruhan untuk beberapa sebab: ia membantu anda mengekalkan berat badan yang sihat (yang mengurangkan ketegangan pada sendi anda), mengurangkan keradangan, meningkatkan pemulihan dari senaman dan menurunkan kemungkinan anda berisiko untuk menghidapi masalah seperti arthritis atau osteoporosis.

Sunday, May 13, 2018

Punca Kenapa Ramai Sakit Lutut Dan Apa Penyelesaiannya?



Di samping sakit belakang, kesakitan lutut adalah salah satu perkara yang paling biasa di kalangan kedua-dua orang tua dan atlet muda. 

Kecederaan lutut adalah satu punca kesakitan lutut, tak semestinya akibat jatuh, sering berjalan kaki   atau terlibat dengan kemalangan. 

Apa yang boleh menyebabkan sakit lutut tanpa kecederaan? 

Antara punca seseorang tu sakit lutut adalah kerana Artritis, berat badan berlebihan, osteoporosis, kerap melakukan latihan tertentu seperti berjalan , dan pergerakan berulang. 


Apakah cara terbaik untuk anda rasa lega daripada mengalami sakit lutut?

Langkah pertama yang boleh kita buat adalah, cari alternatif perubatan seperti pemakanan produk  herba, bersenam, kekalkan berat badan yang ideal, buat aktiviti regangan dan buat senaman lutut.

Apakah punca seseorang tu terasa sakit disekitar lutut?

Antara penyebab ialah:
- Bengkak di sekitar lutut
- Rasa tidak selesa yang semakin teruk bila berjalan dan melakukan aktiviti lain.
- Rasa tak boleh nak tampung berat badan pada lutut
- Ada masalah nak melenturkan dan meluruskan kaki.
- Kelemahan pada kaki
- Ada tanda kemerahan dan rasa panas hangat di sekitar lutut
- Ada bunyi bila anda menggerakkan lutut

Apabila anda melakukan sesuatu aktiviti, anda perlu tau ada beberapa risiko yang boleh menyebabkan anda mengalami kesakitan pada lutut.

Bagi anda yang sering bermain sukan lasak seperti bola sepak, bola keranjang, rugbi, anda boleh merisikokan lutut anda kepada kecederaan.

Begitu juga pelari jarak jauh yang memerlukan pergerakan lutut yang berlebihan. Terlalu banyak melompat dan berjalan menanjak serta menuruni bukit juga boleh menambah ketegangan pada lutut.

Kadang-kadang, buat senaman ringan pun boleh cetus sakit lutut.

Anda punca lain adalah kerana terlibat kemalangan seperti perlanggaran kenderaan. Mereka yang berusia lebih dari 60 tahun juga berisiko untuk kehilangan keseimbangan badan dan menyebabkan jatuh.

Mereka yang ada masalah osteoporosis boleh menyebabkan patah tulang lutut dan tulang yang lemah pada pelvis dan kaki.

Jadi, kena beringat kepada mereka yang ada berat badan berlebihan. Jaga berat badan anda. Dari feedback yang diterima, mereka yang mempunyai berat badan berlebihan sering mengalami sakit lutut. Lutut tidak lagi mampu menampung berat badan anda.

Mereka yang tidak suka bersenam juga berisiko untuk mengalami sakit lutut. Dah la jarang bersenam, nak berjalan kaki pun malas. Apatah lagi nak buat regangan lutut.
Friday, May 4, 2018

Herba Hilang Sakit Badan Yang Terbukti Berkesan

HIDUP SIHAT ITU PILIHAN.
- Bila kaki dah sihat TAK PERLU jalan pakai tongkat lagi
- Bila pinggang dah sihat TAK PERLU solat duduk atas kerusi lagi
- Bila lutut dah sihat TAK PERLU naik tangga berpaut tiang lagi
- BADAN lebih segar
- MUDAH bangun PAGI
- Lebih FOKUS


Hari tu ada seorang pemanggil, dia call kami beritahu dan mengadu yang dia sakit sangat badan. Dah 3 tahun badan sering sakit akibat kemalangan jalanraya.

Nak tidur malam pun susah. Kejap-kejap terjaga. Terasa macam bisa-bisa pada badan. Angin tak jalan lancar. Dah pergi mengurut dan cuba macam-macam kaedah perubatan still badan rasa tak ok lagi.

Then suatu hari, ada kawan tunjukkan satu iklan produk herba kat facebook. Iklan tu bagitau dah ramai orang amalkan herba ni dan pengguna kembali sihat.

Jadi, bila pemanggil ni call kami, kami pun terangkan dengan beliau yang dia boleh dapatkan herba ni di farmasi terpilih seluruh Malaysia.

Setakat ni, herba ni dijual di 25 farmasi tertentu di sekitar Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang. Akan datang, pengguna boleh dapatkan herba ni di farmasi sekitar Negeri Sembilan, Melaka dan Johor. 

Atau mereka yang nak dapatkan stok herba ni boleh whatsapp team kami di 011-28537220 

-----
MEMANG SYOK MAKAN HERBA NI.
HALAL dan ada KKM.
Senang nak dapat. Beli je kat BE FARMASI.
Senarai BE FARMASI berdekatan anda di:
- Puchong Perdana
- Bandar Sri Permaisuri
- Kampung Baru Sungai Buloh
- Kampung Pandan
- Matahari Mall
- Pusat Bandar Puchong
- Putra Perdana
- Subang Perdana
- Putrajaya
- Tempua Puchong Jaya
Herba ni terbukti membantu anda yang SEKARANG ni nak FOKUS:
- Lutut
- Kaki
- Pinggang
- Badan
Utk dapatkan INFO tambahan, BOLEH join GROUP PERCUMA ni di: https://chat.whatsapp.com/EHNZ0NcmNse58GOXEutr02
Kami bantu anda sekarang!

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search