Thursday, December 6, 2018

Guna Maybank QRpay untuk bisnes tanpa wang tunai



Teknologi makin ke depan. Kalau korang terlewat, korang pasti tertinggal. Di China, diaorang dah mula praktik transaksi business tanpa tunai.

Jika dulu kita biasa dengan credit card. Sekarang ni apa-apa transaksi semua guna smartphone. Bayar melalui apps seperti WeChatpay, Boost, Touch N Go Wallet, Maybank QRpay dan lain-lain.


Untuk korang yang ada business, aku cadangkan korang install apps dari Maybank ni. Kalau korang guna iphone, sila download QRPayBiz.

Masa korang nak register apps ni jangan lupa masukkan kod ni MBBQ1196492

Lepas ni, kalau ada customer nak buat bayaran, suruh diorg guna QRpay je. Tak payah login maybank2u untuk buat pembayaran.


Just scan QR code dah boleh buat payment. Memang mudah, senang dan cepat.




Monday, November 26, 2018

Buat Side Income Dengan Jual Gambir Jantan



Kepada anda yang mungkin sekarang ni tengah panik, tengah runsing, tengah stress sebab masalah tanggungan diri dan keluarga makin meningkat, beban hutang semakin tak settle-settle, tak tau nak meniaga apa,

Saya ada satu cadangan buat anda. Sebelum tu, sila baca kisah dibawah.

Saudara Azman, seorang staff dalam perkhidmatan awam. Beliau merupakan anggota tentera yang berpengkalan di Negeri Sembilan.

Sejak berkhidmat lebih 20 tahun, Azman kini mempunyai masa terluang. Jika tidak ada latihan atau komitmen besar, Azman akan menjual Gambir Jantan.

Semua orang tahu, Gambir Jantan adalah satu produk yang dah bantu lebih 100,000 orang pengguna setia sejak 2015.

Jenama Gambir Jantan tak perlu lagi diperkenalkan sebab semua orang tahu!

Sebut gambir, semua orang tahu kegunaannya!

Sebab tu Azman sudah lebih 2 tahun menjual Gambir Jantan secara sambilan dapat buat extra duit. Hasil duit ni, dapat juga Azman settle hutang dengan kawan-kawan. Dapat juga menyimpan duit dalam koperasi. Malah sekarang ni Azman dah ada 3 buah homestay hasil usaha berniaga Gambir Jantan.

Ini antara satu cerita dari beratus cerita.

Sebenarnya dah ramai yang berjaya ubah hidup dengan berniaga Gambir Jantan. Bukan Azman seorang, ada ramai kawan-kawan dari kem lain pun dah ada yang buat extra income konsisten 4-5 angka setiap bulan.

Dari guna kereta proton saga lama, sekarang mampu beli kereta honda  civic tahun 2018. Fuh!

Dulu pakai handphone second jenama Oppo, sekarang pakai Iphone 8 baru!

Duit dalam ASB dan Tabung Haji setiap bulan dapat la simpan extra RM500-RM800. Ok apa. Meniaga sambilan kot.

Bayangkan kalau meniaga full  time! Tunggu la geng-geng Azman ni pencen awal!

Mungkin anda yang baca info ni juga teringin nak jadi macam Azman dan kawan-kawan. Tak susah mana pun. Janji ada semangat nak berjaya, serius nak buat duit, serius nak settle hutang,

Mulai hari ni kumpul modal RM350. Bila dah ada modal ni, cepat-cepat klik link ni: http://ejengambirjantan.wasap.my

Dengan modal RM350, anda akan dapat 10 unit Gambir Jantan. So boleh la mula jual kat kawan-kawan yang dah berkahwin. Jual RM70-RM80 seunit.

Bayangkan anda dapat jual RM70 seunit. Secara kasar untuk 10 unit, anda akan terima jumlah duit RM700. Dengan untung kasar RM350, anda dah boleh rolling duit ni untuk besarkan modal nanti.

Jangan guna lagi duit untung ni. Ibarat, modal RM350 ni, anda leburkan duit untuk betulkan kereta yang rosak. Kan bila kita repair kereta, duit RM350 ni takkan kita dapat balik.

Cuma dalam prinsip meniaga ni, modal RM350 ni kalau anda pandai kembangkan, ia akan memberi pulangan berkali-kali ganda.

Katakan dapat habiskan jual 10 unit (jual kat 10 orang kawan). Modal sekarang dah ada RM700. So besarkan pontesi income dengan restock lagi 20 unit (RM700).

Katakan next dalam masa 1 bulan dapat habiskan 20 unit ni, secara kasar anda akan terima RM1400.

Jika anda ada peluang dan rezeki ada extra duit lagi RM100, cukupkan modal RM1400 tadi jadi RM1500.


So dengan modal RM1500, anda boleh ambil stok 50 unit. Jadi, seunit sudah jadi RM30. Untung berganda, potensi untuk buat duit lagi besar!

Selepas ni, anda akan mula faham kenapa bila berniaga nanti, duit rolling tak boleh usik. Biarlah apa jadi sekali pun, modal untuk berniaga gambir jantan jangan sesekali sentuh!

Jika tidak, anda akan sukar untuk bermula semula!

Jadi, kalau anda nak dapatkan support dan sokongan untuk tingkatkan ekonomi diri dan jana pendapatan tambahan, cadangan saya, bila ada modal RM350 tu, cepat-cepat klik http://ejengambirjantan.wasap.my


Jika ada peluang, anda akan diterima sebagai ahli rakan niaga Gambir Jantan 2019!



Thursday, November 8, 2018

7 Punca Sakit Sendi Terjadi Kepada Anda



PUNCA SAKIT SENDI

1. Umur
Umur yang semakin meningkat akan menyebabkan kawasan sendi menjadi semakin tidak berfungsi


2. Kecederaan pada sendi
Kecederaan yang lepas pada sendi seperti ligament yang koyak akan menyebabkan sendi tersebut tidak stabil dan kecederaan yang seterusnya akan lebih mudah berlaku

3. Genetik
Penyakit yang melibatkan sendi seperti rheumatoid athritis, SLE dan ankylosing spondylosis selalunya berkait rapat dengan genetik.

4. Jangkitan
Terdapat beberapa jenis penyakit bakteria dan virus yang menyebabkan keradangan

5. Berat badan berlebihan
Lebihan berat badan akan menyebabkan tekanan yang lebih kepada sendi dan ia boleh menyebabkan kecederaan kepada kawasan tersebut

6. Berlebihan Kerja
Jika seseorang itu membuat kerja yang berlebihan seperti mengangkat barang yang berat, ia boleh mencederakan kawasan sendi yang boleh menyebabkan sakit sendi berlaku.

7. Jantina
Kebanyakan jenis sakit sendi selalunya berlaku pada kaum wanita


www.episor.com
Thursday, September 13, 2018

Cara Mudah Nak Hilangkan Sakit Sendi Dan Bisa Badan





Petua tradisional ini dikatakan mujarab untuk mereka yang sering sakit sendi, lesu dan bisa pada sendi badan. Korang boleh amalkan untuk membantu badan kembali segar dan sekaligus mengembalikan tidur lena korang pada waktu malam. Selain itu juga, petua ini dikatakan mampu mengelak terkena gangguan makhluk halus. Jom kita tengok kat bawah ni :

1)Korang beli 1 paket ais, kemudian masukkan ais dalam baldi dan campurkan sedikit air dalam baldi
2)Ambil 4 atau 5 biji limau purut dan perah ke dalam baldi
3) Pastikan baca 2 Surah ini dan juga selawat
-Surah AlFatihah 3 kali
-surah Al Ikhlas 3 kali
-Selawat 3 kali
Jadikan mandian ini sebagai bilasan terakhir setiap kali korang mandi. Insyaallah, badan akan kembali jadi segar dan sakt-sakit sedni juga akan pulih.
Selamat mencuba ya! 

Cara Rawat Sakit Belakang Mengguna Kaedah Terapi



Rata-rata warga kota yang bekerja di pejabat menghabiskan masa lebih lapan jam sehari di hadapan komputer. Duduk dengan posisi yang sama setiap hari tanpa melakukan senaman ringan menyebabkan tulang belakang berada dalam keadaan tertekan. Lama-kelamaan rasa sengal, sakit dan lenguh yang pada mulanya dianggap hanya sebagai perkara biasa menjadi semakin serius.
Bermula dengan rasa cucukan secara tiba-tiba ia menjadi semakin panas dan membuatkan kesakitan berpanjangan pada bahagian belakang badan yang ada kalanya menjalar sehingga ke kaki.
Ia bukan saja mengganggu pergerakan, tetapi membuatkan individu tidak boleh duduk dalam tempoh yang lama. Kesannya bukan kepada kualiti kerja saja, tetapi juga mempengaruhi rutin seharian.


Selain pekerja pejabat, menunggang motosikal dalam tempoh yang lama turut menjadi penyebab sakit belakang yang serius. Ini kerana badan penunggang atau pembonceng seakan-akan dilambung-lambung ketika motorsikal bergerak dan menyebabkan tulang belakang berada dalam keadaan tertekan.
Bagi mereka yang pernah mengalami masalah sakit belakang pasti berpendapat ia disebabkan cakera tergelincir yang berpunca daripada terjatuh atau hentakan kuat pada badan.
Namun, bukan semua sakit belakang berkaitan cakera tergelincir. Sakit belakang sebenarnya dikaitkan dengan masalah terseliuh pinggang misalnya duduk terlalu lama yang menyebabkan postur ini menekan otot dan tulang seterusnya sendi menjadi kaku atau keras.
Sebenarnya lebih 60 hingga 80 peratus kesakitan disebabkan postur badan yang tidak betul dan berada dalam satu kedudukan dalam tempoh lama manakala 10 ke 20 peratus pula disebabkan kecederaan dan mengangkat barang berat.
Menurut Pakar Bedah Ortopedik dan Tulang Belakang Hospital Pusrawi Dr Sallehuddin Abdullah, setiap hari dia menerima pesakit yang mengadu sakit pada bahagian belakang. Kebanyakan mereka masih dalam lingkungan usia 50-an dan tidak pernah mengalami kemalangan atau terjatuh. Selepas melakukan sesi soal jawab rata-rata mereka adalah pekerja pejabat dan juga penunggang motosikal.
“Pada mulanya golongan ini mengabaikan kesakitan kerana beranggapan ia perkara biasa. Lama-kelamaan, sakit tidak berkurangan malah mereka mengalami rasa kebas dan bahagian belakang menjadi lemah sedikit demi sedikit.
“Jika dulu ramai doktor mencadangkan pembedahan sebagai jalan terakhir tetapi ada kaedah terkini iaitu rawatan Spinaut yang membantu mengurangkan kesakitan serta pemulihan dalam masa singkat,” katanya.
Guna gelombang radio
Untuk rawatan Spinaut, ia menggunakan gelombang radio tetapi dilakukan menerusi saraf tunjang. Ia tidak membabitkan pembedahan sebaliknya satu kaedah suntikan dalam merawat kesakitan kronik pada bahagian belakang badan.
“Menerusi rawatan ini jarum akan disuntik pada bahagian tulang belakang, alat yang dinamakan Spinaut yang hujungnya seakan-akan dawai halus dan boleh digerakkan dimasukkan ke dalam saraf tunjang. Alat ini akan disambung pada wayar elektrik gelombang radio yang bersambung dengan mesin gelombang radio khas,” katanya.
Untuk mendapatkan ketepatan, Spinaut bersambung dengan kawalan imbasan sinar-X bagi membolehkan pakar melihat dengan jelas bahagian dalaman tulang belakang. Apa yang pasti menerusi suntikan ini, kerosakan fizikal pada saraf dapat dirawat secara lebih mendalam dan tepat manakala saraf akan berfungsi seperti biasa, hanya rasa sakit yang disekat.
“Dengan panjang sekitar 1.7 milimeter Spinaut mampu memasuki bahagian tulang belakang dan tepat ke bahagian yang diinginkan. Ia juga memberikan teknik yang mudah untuk mendiagnosis secara visual penyebab sakit belakang di tulang belakang pesakit. Endoskop sehingga 17,000 piksel dalam tulang belakang mampu merawat masalah tulang belakang dengan ubat sesuai. Pendekatan sehingga ke ruang epidural meringankan masalah sakit tulang belakang pesakit, “ katanya
Berbanding pembedahan, kaedah ini adalah lebih selamat namun ia perlu dilakukan pakar terlatih yang pernah melakukan rawatan membabitkan gelombang radio. Kesakitan selepas rawatan juga dapat dikurangkan dan paling penting pesakit tidak perlu berehat terlalu lama sebaliknya dalam masa tiga minggu mereka boleh kembali bekerja.
Untuk kesan yang optimum pesakit disarankan menjalani sesi fisioterapi bagi merangsang otot sekali gus mengurangkan kesakitan. Fisioterapi yang dilakukan dengan betul menjadikan pemulihan lebih cepat.
Menurut Fisioterapi Hospital Pusrawi Mohd Shah Fardaus Shabuddin, sebelum melakukan fisioterapi, bahagian tulang belakang pesakit diperiksa bagi menilai tahap kesakitan. Kemudian kaedah rawatan akan diberikan sama ada membabitkan elektron, imbasan ultra atau manual.
“Kaedah elektron digunakan pada bahagian belakang iaitu dengan meletakkan sejenis alat pada bahagian tumpuan. Ia berfungsi dengan mengalirkan elektron dan memberikan tindak balas pada bahagian terbabit. Selepas 15 minit pesakit akan merasai ketegangan namun lama-kelamaan ia akan hilang. Kaedah imbasan ultra digunakan untuk membaikpulih otot. Ia dilakukan bergantung kepada keadaan pesakit,” katanya.
Akhir sekali senaman ringan bermula dengan menarik lutut ke dada mampu memberikan kelegaan kepada pesakit. Lama-kelamaan otot kembali berfungsi dan berada dalam keadaan normal. Apabila pulang ke rumah pesakit boleh melakukan senaman ringan sebagai asas mengurangkan ketegangan otot.
Panduan elak sakit belakang
Duduk dengan betul 
Cara: Rapatkan punggung kemudian sandarkan belakang pada penyandar tempat duduk sepenuhnya untuk mengurangkan tekanan pada cakera tulang belakang. Pastikan ketinggian tempat duduk sesuai dan kedudukan paha selari dengan lantai. Elakkan duduk terlalu lama terutama sekiranya kerusi terlalu keras, selepas 15 minit gerakkan badan, bangun atau lakukan senaman ringan.
Mengangkat barang 
Cara: Bengkokkan kaki, bukan tulang belakang anda. Bawa beban rapat pada tubuh. Keraskan otot perut sewaktu mengangkat. Jika bebanan terlalu berat jangan memaksa sebaliknya minta bantuan dengan individu lain.
Memandu
Cara: Cari posisi selesa ketika memandu. Duduk tegak kemudian gerakkan tempat duduk ke hadapan agar lutut berada selaras dengan pinggang. Untuk perjalanan jauh, sokong bahagian bawah belakang menggunakan tuala yang digulung atau penyokong pada leher sekiranya perlu.
Bagi penunggang motorsikal, laluan jalan berbonggol akan menyebabkan tulang belakang tertekan. Menunggang terlalu lama juga akan menyebabkan kesakitan tulang belakang. Pastikan anda berhenti rehat untuk perjalanan jauh kemudian lakukan senaman ringan dengan menggerakkan badan sebelum menyambung perjalanan semula.
Tidur 
Cara: Tidur di atas tilam yang tidak terlalu lembut dan tidak terlalu keras. Untuk kesan yang sempurna apabila tidur mengiring, bengkokkan sedikit lutut supaya bersentuhan atau apabila tidur menelentang, letakkan bantal di bawah lutut agar posisi berada dalam keadaan selesa manakala tulang belakang tidak tertekan.
Berdiri dan Berjalan 
Cara: Postur badan ketika berdiri dan berjalan turut memberi kesan kepada tulang belakang anda. Sekiranya anda perlu berdiri terlalu lama pastikan anda menukar posisi anda sekerap mungkin. Pastikan anda berdiri tegak dengan kepala lurus memandang ke hadapan.
Untuk berjalan pula, pastikan anda berjalan dengan cara yang betul iaitu dagu ke dalam, kepala tegak memandang ke hadapan dan jari kaki mengarah ke hadapan. Elakkan kasut bertumit tinggi sebaliknya cari kasut yang mempunyai tumit rendah atau rata serta tidak memberikan kesakitan ketika berjalan.



herba untuk sakit lutut
ubat sakit lutut terbaik
ubat sapu sakit lutut farmasi
petua sakit lutut epal hijau
cara merawat sakit lutut secara tradisional
cara menghilangkan sakit lutut dengan cepat
pokok herba untuk sakit lutut
osteoarthritis lutut

High Quality 100% Natural Pure Epimedium Horny Goat Weed



Basic Info
Product name: Epimedium Extract
Other Name: Horny Goat Weed Extract 
Extracted part: Leaf/ stem
Ingredient: Icariin, IcariinsSpecifications: 10:1; 20:1, Icariin 5%-98%, Icariins 5%-60% 
Appearance: Brown yellow fine powder

Epimedium extract is a popular aphrodisiac supplement and herbal sexual performance enhancer.
It has a long history of traditional use in China for the alleviation of erectile dysfunction and for improving libido and fertility.
Also known as Horny Goat Weed, this supplement supposedly got its name after a farmer noticed that his flock of goats were particularly aroused after eating flowers of a specific type.
These Epimedium flowers contain icariin, which is a natural compound that increases blood flow to sexual organs and promotes sex drive. Icariin has been found to increase Nitric Oxide synthesis as well as inhibiting the activity of the PDE-5 enzyme.

What’s the Benefit of Horny Goat Weed P.E.? 



1. Aphrodisiac: Epimedium has long been considered as an extremely potent aphrodisiac. The compound icariin that is found in epimedium works by relaxing muscles by increasing the nitric oxide levels and increasing the blood flow to the sexual organs, thereby increasing libido and desire.
2. Controlling Asthma: A Chinese study has shown that Epimedium can be helpful in alleviating airway inflammation by decreasing the activities of some proteins that are responsible for the production of leukocytes in inflammatory areas in the lung.
3. Anti-Aging Properties: In a study on the effects of the flavonoids derived from the epimedium plants on laboratory animals, it was found that many age related metabolites such as amino acids, unsaturated and saturated fatty acids etc. showed evidence of being reset at a younger level. It can be said therefore that Epimedium icariin does have some anti-aging properties.
4. Cancer: Epimedium extract benefits have been studied in detail on the cancer cells and have been proven to be effective in decreasing the ability of invasion of cancer cells as well as the migration of the metastatic cancer cells.
5. Erectile Dysfunction: In an Italian study, it was reported that icariin has the same effect on the erectile tissue in penis as Viagra. The suggested icariin dosage for ED is 200mg/kg of body weight of a 40% icariin concentration as converted into human dosage.
6.Body Building and Sports: Icariin has proven to be an extremely powerful and potent supplement for body builders and athletes, mainly due to its Androgen and Nitric Oxide boosting properties, both of which play a crucial role in athletic performance, especially in the area of endurance and body building.
7. Women’s Sexual Health: icariin can also improve the sexual health and performance of women by a huge margin, mostly owing to the production of Nitrous Oxide that improves the flow of blood to the sexual organs, clitoris and vagina.

What’s the Function of Horny Goat Weed P.E.?


1. In Food field, epimedium extract is mainly used as food additives.
2. In health product field, epimedium extract is good for cardiovascular diseases and cancer.
3. In pharmaceutical field, epimedium extract is mainly used as pharmaceutical material to treat asthenia of kidney, impotence, spermatorrhea, prospermia, cold extremities, acroanesthesia or convulsion.

How to order: You can visit http://www.episor.com to purchase that herbs.
Friday, September 7, 2018

Lebih 1034 Mak Ayah Kembali Sihat Dengan Herba Emorra Episor




SIAPA SINI SEKARANG ADA MASALAH SAKIT BELAKANG BADAN, SAKIT KAT BAHAGIAN PINGGANG, SAKIT LUTUT DAN KAKI,
Mungkin anda. Mungkin mak ayah anda. Mungkin kenalan anda. Mungkin orang yang anda kenal.
Kami SERIUS nak bantu anda untuk dapatkan kaedah terbaik untuk atasi masalah di atas SEAWAL 14 HARI..



SILA JAWAB SURVEY PERCUMA DI SINI: https://goo.gl/f5Syvs
Anda mungkin berpeluang menjadi mereka yang bertuah ditaja untuk kembali sihat seperti dulu-dulu.
Klik link di atas ya!
Ps: Terbuka kepada 1,000 orang terawal yang SERIUS mahu dibantu.
Monday, August 27, 2018

7 Perkara Anda Perlu Lakukan Bila Anda Ada Penyakit Pedih Ulu Hati


Baru-baru ni ramai sangat yang masuk ke blog ni untuk cari info mengenai masalah Gerd (refluks gastroesofageal)

Ia selalu dikaitkan dengan pedih ulu hati atau rasa senak yang kadangkala melampau.

GER (refluks gastroesofageal) berlaku apabila bahagian pencerut esofagus (satu tiub yang mengangkut makanan dari dalam mulut ke dalam perut) terbuka secara spontan beberapa kali dan tidak tertutup dengan betul dan menyebabkan kandungan yang terdapat dalam perut naik semula ke dalam esofagus.

Yang menjadikan anda terasa macam tekak panas, rasa akan terbakar di dada dan tekak tu adalah sebab refluks asid berlaku. Tu yang rasa pedih ulu hati atau senak.

Kalau tanya doktor masalah GER ni tak teruk sangat berbanding mereka yang ada masalah GERD.

Simptom rasa pedih ulu hati kerap berlaku atau senak atau rasa kesakitan seakan terbakar di bahagian bawah tengah dada, bahagian belakang tulang dada dan di bahagian tengah abdomen.

Biasanya sesetengah orang dewasa ada mengalami masalah GERD ni. Kalau orang dewasa yang ada masalah ni biasanya dia juga akan ada simptom seperti batuk kering, asma (lelah) atau ada masalah sukar nak menelan.

Tanyalah doktor, mereka pun sampai hari nita tak tahu punca macam mana terjadinya GERD ni. So far ikhtiar untuk bantu mereka yang ada GERD ni adalah doktor akan beri ubat atau supplement yang membantu mengurangkan masalah GERD. Nak terus sembuh tu, so far belum ada kes lagi sembuh sepenuhnya.

Sangatlah bagus anda untuk elakkan dari ambil makanan seperti:

- Soda yang ada kafien
- Coklat
- Peppermint
- Makanan pedas
- Makanan berasid seperti oren, tomato dan pizza
- Makanan berlemak dan bergoreng

Elakkan juga daripada ambil apa-apa makanan 2-3 jam sebelum tidur.

Satu lagi yang anda perlu korbankan.

- Berhenti merokok kalau anda seorang perokok.
- Elak ambil sebarang makanan atau minuman yang memburukkan lagi penyakit anda.
- Kurangkan berat badan
- Makan dalam jumlah yang kecil dan kerap
- Pakai pakaian yang longgar
- Elak daripada berbaring untuk 3 jam selepas makan berat
- Naikkan kepala katil anda sebanyak 6 - 8 inci dengan meletakkan blok kayu di bawah kaki katil. Penggunaan bantal sahaja tidak membantu


Satu lagi tips penting, kalau ada rezeki, cari herba ni kat kedai farmasi. Nama dia EMORRA EPISOR. Herba ini dipercayai membantu menguatkan imun sistem badan. Banyak masalah penyakit terjadi pada tubuh badan kita bila imun badan kita lemah dan tidak kuat. Jadi dengan mengamalkan herba ini, ia membantu menjaga kesihatan kita dan menguatkan badan.






Sunday, August 26, 2018

5 Ramuan Ini Mampu Atasi Masalah Vitiligo Mengikut Cara Tradisional


Semua orang sekarang ni tengah heboh memperkatakan satu herba yang terbaik mampu membantu mereka yang ada masalah vitiligo. Nak tahu herba tu? Klik link ni: http://blogherba.wasap.my


Berikut adalah aternatif kalau anda ada masa nak buat ramuan ni:

1. Buah betik.
Buah betik dipercayai mempunyai nutrisi yang membantu menghidupkan kembali melanosir yang menghasilkan melanin atau warna kulit.

Cara nak buatnya, anda potong buah betik dan tumbuk sampai halus dan kemudian sapukan kat setiap tempat yang terdapat vitiligo atau kawasan sopak. Biarkan ia sampai kering dan ulang 2 kali sehari untuk hasil yang terbaik.

Tambahan, anda boleh minum jus betik untuk kesan yang lebih baik. Makan sekali herba episor untuk percepatkan proses ini.

2. Tanat liat merah.
Tanah lihat dikatakan mengandung tembaga yang boleh membantu mengembalikan pigmentasi kulit. Bahan ini juga boleh memperbaiki aliran darah dan hal ini bergabung pada kulit agar cepat lebih sihat.

Untuk buatnya, campur 2 sendok makan tanah liat merah dengan beberapa ekstrak hali dan sapu pada tempat vitiligo  dan biarkan ia kering selama 15 minit.

3. Kunyit.

Kunyit ni dikatakan ramai sangat bermanfaat bagi kulit kerana ia membantu mengembalikan pigmentasi secara natural.

Untuk buat campuran ini, anda perlu ada kunyit, halia dan jus limau. Campur semua bahan ni dan anda boleh buat teh atau sapu pada tempat yang bermasalah.

4. Halia

Halia bukan sahaja dikatakan berkhasiat untuk mengatasi demam dan menghangatkan tubuh, tetapi juga berguna dalam mengubati vitiligo di atas kemampuannya untuk memperbaiki aliran darah.

Anda boleh ambil halia segar dan campur dengan satu sudu teh minyak mustard dan sedikit kunyit. Lumatkan akar halia dan campur dengan minyak mustard dan kunyit. Sapu pada tempat yang terkena dan biarkan di kulit selama 20 minit.

Selain menggunakan ramuan di atas, anda kena lindung diri dari sinar UV. Untuk itu gunakan penutup yang boleh menutup kawasan yang ada vitiligo. Sapu seluruh kulit sekurang-kurangnya setengah jam sebelum anda dedahkan diri pada sinar matahari.

Sila pakai topi, cermin mata dan pakai pelindung untuk menutupi kulit anda kerana secara umumnya orang yang ada masalah vitiligo biasanya lebih mudah merasa kulit terbakar.

5. Amal herba Bu Gu Zhi

Satu lagi, anda boleh amalkan herba tradisional cina seperti Bu Ghu Zi (fructus psorlea corylifolia) kerana menurut kajian dari penyelidik (journal) mendapati herba ini sangat membantu mereka yang ada vitiligo. Nak cari herba ni kat Malaysia agak susah. Sebab di Malaysia memang takda tanam herba ni.

Tapi ada satu produk yang ada di jual di farmasi, namanya herba Episor. Episor ni mengandungi herba yang dikatakan membantu mereka yang ada vitiligo. Amalkan herba ini lebih bagus dan banyak dicadangkan oleh ramai ahli farmasi dan doktor komplimentari.

Ikhitarlah dengan herba ni jika anda serius nak kembali sihat dan nak kurangkan masalah vitiligo anda. Sebab nak sembuh mungkin ambil masa. Jangan putus semangat untuk cari solusi kesihatan anda.


Friday, August 17, 2018

1 Cara Terbaik Untuk Membasmi Agas




Memang rimas kalau agas dok main kat depan muka kau. Sekali kau dok sembang dengan tetamu, sekali tu la dia terbang lalu kat depan hidung korang. Geram bai. Rasa nak maki je.

Ini ada cara untuk korang basmi atau musnahkan agas dari terus terbang kat muka korang. Caranya adalah buat perangkap agas.

Korang boleh cari apa-apa bekas kosong yang ada penutup dan pastikan penutup tu ada lubang lubang. Kemudian cari cuka epal (apple cider) dan tuang dalam bekas ni. Agas mudah tertarik dengan bau cuka.

Setelah korang isi botol dengan cuka, tutup botol dengan rapat. Biarkan botol di tempat yang biasa agas selalu hinggap. Jangan pulak korang letak kat depan muka. Mana-mana kau bawak cuka epal tu. Nanti orang cakap kau undertaker pulak. Hahahaha.

Agas akan terbang masuk dalam botol tetapi tak dapat nak keluar. Setelah botol penuh dengan agas, korang tak akan nampak lagi agas berterbangan. Buanglah botol tu. Buat apa simpan lagi. Hahahaha.

Kalau tak ada cuka epal, kau boleh juga guna apa-apa cuka. Cuka putih pun boleh. Tapi tambah sikit dengan sabun cuci pinggan yang ada bau lemon tu.

Atau korang potong pisang dalam potongan yang kecil kecil atau masukkan sedikit kulit pisang dalam botol tu.

So try la. Mana tau lepas ni agas pun tak berani singgah rumah kau. Kalau dia singgah confirm mati. Hahaha.


    Anda Perlu Tahu 6 Penyebab Anemia pada Kucing


    3 hari lepas Snowy demam dan tak sihat. Aku pun dok tengok la dia kenapa dia pasif sangat tak nak makan, tak nak minum. Semalam masa nak masukkan dalam cage untuk bawa pergi klinik sekali nampak ada nanah keluar dari dada Snowy.

    Patutlah dia demam. Rupanya kat dada dia ada luka. Mungkin tercucuk kayu masa jalan kat luar rumah. Nak kata dia bergaduh dengan kucing lain, tak nampak la bulu dia rosak.

    So masa pergi klinik, doktor dan buang nanah kat dada Snowy then hari ni doktor call akan buat minor operation nak bersihkan luka dan jahit.

    Then doktor pun explain bagitau Snowy akan Anemia sikit.

    Anemia atau kurang darah ni ada banyak sebab. Bukan sahaja akibat luka cedera dan barah bleeding tak berhenti. Tetapi ada beberapa sebab lagi kenapa terjadinya anemia.

    1. Parasit

    Parasit yang ada dalam badan kucing macam kutu, cacing boleh menyebabkan kucing kita kurang darah. Bila banyak sangat parasit kat badan kucing samada yang duduk di badan dan dalam badan, ia akan menyebabkan kucing kita jadi lemah dan tidak bermaya.

    2. Infection

    Kesan jangkitan virus juga boleh terjadinya anemia pada kucing.

    3. Pengambilan ubat

    Pengambilan ubat secara terus menerus juga boleh memberi kesan sampingan kepada kucing kita. So pastikan bagi ubat pada kucing ni pada dos yang sesuai dan mengikut keperluan.

    4. Gangguan fungsi organ
    Kalau ada masalah organ seperti kat ginjal, ini juga boleh memberi kesan mudarat kepada kesihatan kucing kita. Makanan yang kita bagi, tinggi garam boleh beri risiko kepada kucing untuk dapat Anemia. So hati-hati beri kucing makan makanan dari jenama harga murah-murah. Kita tak tahu tahap garam yang digunakan banyak mana.

    5. Antibodi yang lemah
    Ada juga kucing yang ada sejarah mempunyai antibodi yang lemah. Mudah sakit, mudah demam, kalau luka susah nak sembuh. Ini pun boleh mengganggu kesihatan kucing.

    6. Kemalangan
    Kalau pendarahan sukar nak berhenti pun boleh menyebabkan anemia. Lagi-lagi kalau kucing tu ada kerosakan atau gangguan kat tulang belakang sehingga terjadi pembentukan sel darah merah.

    Apa tanda-tanda Anemia pada kucing?

    Biasanya korang akan perasan tanda-tanda ni:
    - Selaput lendir yang berwarna pucat
    - Raut wajah yang tak segar
    - Lemas dan depresi
    - Tidak ada nafsu makan
    - Ada nanah
    - Pendarahan yang banyak dibahagian luka.


    Kalau jadi macam ni, elok cepat-cepat bawa pergi jumpa doktor veterinar.



    Wednesday, August 15, 2018

    Gel Gambir Jantan 2018 Yang Terbaru




    Kalau korang cari stok Gambir Jantan kotak design lama, logo kat tiub warna hijau tu memang lama dah tak ada. HQ dah tukar packaging macam dalam gambar ni.

    So korang perhati kan betul-betul kot-kot ada seller yang jual kat website, kat shopee, kat lazada, kat lelong, kat ebay, kat instagram, kat wechat, kat beetalk atau kat mana-mana platform media sosial, kalau dia guna gambar yang lama, packaging lama, better korang double check dulu sebelum beli.

    Tanya seller tu dan confirmkan, make sure packaging yang baru ni.

    Ada orang tanya, gambir emas, kama-max, ronin gel, hebak boh tu semua company sama ke?

    Tak tak!

    Gambir Jantan tak keluarkan gel-gel seperti yang disebut seperti di atas.

    Gambir Jantan ni adalah pioneer bahan gambir yang berasaskan gel. Gambir Jantan mula production awal pada tahun 2015. Selepas tu baru lah muncul macam-macam gel yang overclaim supaya nak nampak gel tu lagi power dari Gambir Jantan.

    Mana mungkin gel yang ada bahan gambir dalam produk tu boleh membantu memanjang, membesar kat zakar lelaki.

    Tanya la saintis, ahli kimia, ahli farmasi, doktor, pengamal perubatan alternatif, mana mungkin bahan gambir boleh ada function selain melewatkan pancutan pra-matang.

    Kita ada otak, boleh fikir sendiri. Kenapa nak bodohkan diri sendiri dengan jual produk yang takda fungsi langsung. Kenapa nak bazirkan duit untuk beli pada sesuatu yang tak bagi manfaat pun pada diri kita?

    Banyak produk kat luar sana lebih kepada gimik marketing. Just nak tarik perhatian orang dan menganggap produk mereka berbeza dan lebih hebat dari produk pesaing.

    Apa yang boleh saya kata kan, biar tak kaya tetapi hidup berkat berbanding kaya tetapi rezeki yang kita nak beri pada anak bini datang dari sumber yang kita menipu orang dengan gimik marketing semata-mata.

    Jangan sampai kita bertuhankan duit!

    Korang yang baca info ni, sebar-sebarkan la info ini. Beri kesedaran pada mereka yang kat luar sana. Saya tahu ramai yang terdesak hidup untuk ubah ekonomi diri tapi jangan sampai kita tersalah langkah dan akhirnya memberi impak negetif kepada hidup kita.

    Berubah lah!

    Kepada seller yang hilang nombor untuk restock Gambir Jantan, korang boleh klik link ni http://gambirjantan.wasap.my nanti team Gambir Jantan akan bantu korang dapatkan stok ni!

    Selamat berjuang!
    Wednesday, August 8, 2018

    Jawatan Kosong: Online Sales Team Diperlukan Segera

    + Melakukan jualan melalui Media Sosial / WhatsApp / Telefon
    + Follow-up Prospek dan Customer mengikut jadual.
    + Update rekod dan laporan jualan
    + Sesuai untuk mereka yang ingin mencari pengalaman dalam bidang Sales
    + Tempoh percubaan & Training 5 Hari
    + Potensi pendapatan mencecah RM3000 keatas
    + Komisyen dan Bonus setiap bulan
    + Menjual produk-produk kecantikan dan kesihatan menggunakan teknik yg terbukti berkesan dan mudah dipelajari
    + Anda tidak perlu mencari pelanggan. Kami akan berikan senarai prospek/pelanggan kepada anda setiap hari
    + Sesuai untuk mereka yang suka suasana kerja berkumpulan, santai, menyeronokkan serta berfikiran positif

    + Kurang sesuai untuk mereka yg inginkan pendapatan rendah
    ===
    ===
    Syarat-syarat Kelayakan
    ===
    ===
    + Warganegara Malaysia sahaja
    + Minimum Lepasan Dip/SPM/ setara

    + Wanita (Berkahwin/ Ibu tunggal diutamakan)
    + Lelaki juga boleh apply (tertakluk pada kelayakan)

    + Berumur 22-35 thn (diutamakan)


    Waktu Berkerja Adalah 9.00am Hingga 6.00pm (Isnin hingga Jumaat)

    Sabtu & Ahad (Cuti / Tidak Bekerja)
    Lokasi Putra Heights, Subang Jaya Selangor (Berhampiran dengan Stesen LRT Putra Heights)

    Calon Yang Berminat Sila Hantar Resume lengkap beserta foto ke ns[@]emorra.com
    Wednesday, July 11, 2018

    Macam Mana Nak Menang Kereta Secara Percuma?



    EMORRA dalam rancangan nak bagi hadiah cabutan bertuah kepada pembeli dan pengguna setia produk kami dengan berpeluang menangi sebuah kereta baru.

    Bagi korang yang dok plan nak beli kereta tu, baik tangguhkan hasrat korang dulu sebab kami nak bagi peluang kepada mereka yang bertuah untuk menang sebiji kereta tak lama lagi.

    Peluang ni korang boleh rebut dengan menyertai kempen yang bakal kami lancarkan tak lama lagi. Dengan hanya melakukan pembelian mana-mana produk kami samada herba Emorra Episor, Gel Gambir Jantan atau Gel Kelapa Dara, buat pembelian minima bernilai RM150, anda akan terima 1 penyertaan.

    So nantilah kami maklumkan bila kami nak ON kempen ni. Jangan lupa follow blog ni tau. Mana tau korang jadi orang pertama yang mula grab peluang ni!


    Kak Milah Dah Tak Sakit Pinggang Selepas Makan Herba Ni



    Alhamdulillah, Wawa dapat call dari seorang customer ni nama dia Kak Milah, umur 56 tahun. Syukur sesangat bila dia bagitau Wawa, pinggang dia dah tak sakit. Badan pun sekarang dah kuat.
    Dulu punya susah nak gerakkan badan. Asal bangun pagi je, mesti nak berpaut kat dinding atau tiang.
    Nak membongkok badan pun susah. Dulu pergi juga cuba mengurut. Sapu dengan produk, spray dengan produk. 
    Sekejap je lega. Esoknya sakit datang lagi.
    Kak Milah dah tak tahan sangat bila badan ni rasa mencucuk-cucuk. Pinggang sengal-sengal. Kadang-kadang kaki pun kebas-kebas.
    Kak Milah hampir putus asa. 
    Kebetulan masa balik raya kat kampung hari tu, kawan Kak Milah rekemen herba ni. Dia suruh makan 2 biji.
    Esoknya Kak Milah jumpa lagi kawan minta lagi 2 biji.
    Dalam masa 4 hari, Kak Milah perasan badan rasa segar. Bangun pagi dah tak rasa sengal-sengal.
    Pelik juga. Macam magik. Minggu depanya Kak Milah pun pergi beli kat Farmasi I-Sihat dekat Sri Manjung tu.
    Beli 2 botol terus. 
    Setiap hari, Kak Milah akan makan 2 biji pagi, 2 biji malam selepas makan.
    Dah habis sebotol ni, dia call Wawa cakap, beruntung sebab jumpa herba ni. Dia cakap sampaikan salam kat boss wawa. Cakap terima kasih sebab buat herba terbaik ni.
    Selama ni macam sukar nak percaya herba-herba ni. Tapi sejak dah habis sebotol ni, Kak Milah memang rasa sungguh badan makin kuat, rasa segar, sakit pinggang dah tak ada. Kebas-kebas kat kaki pun dah tak ada.
    Sekarang kalau nak berkebun depan rumah ke, nak angkat barang, Kak Milah tak risau dah.
    Masa pergi Farmasi pun, memang ahli farmasi tu rekemen herba ni.
    Wawa nak pesan pada kawan-kawan yang baca ni,
    BAYANGKAN KITA YANG SAKIT LUTUT, SAKIT KAKI, SAKIT PINGGANG DAH BERTAHUN-TAHUN... TIBA-TIBA KITA KEMBALI SIHAT! APA YANG KORANG RASA?
    Best ke best?
    Best kan? Kalau kembali dapat berjalan kaki tanpa tongkat. Dapat solat sempurna tanpa duduk atas kerusi. Dapat sujud dan duduk tahayat tanpa sakit kaki.
    Bangun pagi, badan rasa segar. Tidur lebih lena tanpa risau kaki mencucuk-cucuk kesejukan.
    BAYANGKAN ANAK-ANAK YANG BACA MESEJ NI, CALL MAK AYAH KAT KAMPUNG, BELI DAN HADIAHKAN HERBA NI KAT MAK AYAH TERCINTA KAT KAMPUNG,
    Gembira dapat tengok mak ayah kembali sihat.
    Tak risau hati dah kalau mak ayah mengadu sakit-sakit badan, sakit kaki, sukar nak bergerak.
    Yang best, boleh bawak mak ayah pergi bercuti jalan-jalan tanpa risau mak ayah rasa penat tak larat.
    Wawa nak bantu sesiapa yang ada masalah macam Kak Milah ni, dengan wassap Wawa kat http://cikwawa.wasap.my
    (011-28537220 - wawa)
    Nanti wawa bagi detail dan info macam mana Wawa boleh bantu akak dan abang ya!
    Wawa tunggu mesej dari akak dan abang tau!

    New Jamaican Stone Gambir Boost For Men Long Performance

    What is Gambir Jantan MenSkin Gel (Jamaican Stone):


    1. Delay Ejaculation2. Helps to protect and preserves your penis.3. To overcome the ticklish sensation on a certain parts of your penis that makes you ejaculate. 

    Gel Gambir Jantan MenSkin Gel is a product that is formulated from organic material Selected from Malaysia, Indonesia, Saudi Arabia, India, and Africa. These materials to be processed USING Selected Modern manufacturing techniques in accordance with the Good Manufacturing Practices (GMP), Halal, Clean and Safe In fact approved by National Pharmaceutical Malaysia as Cosmetic Products.

    It's fast selling in Malaysia, Singapore and Brunei. Almost 100,000 units sold in 2016.

    INGREDIENTSThe gel is produced 100% natural ingredients and selected the best of them Uncaria Gambir (Gambir Sarawak), Jamaican Stone, Sandalwood, Virgin Coconut Oil, Spearmint, Peppermint, Aloe Vera and Jojoba Oil.If you look at all the products to produce Gel Gambir Male (MenSkin Gel) are from natural materials. It is not mixed with any harmful chemicals or illegal drugs!

    It is safe, clean, clean and without side effects. 100% Satisfied Guarantee!We give you MONEYBACK GUARANTEE if you not satisfied with product.All order will post from Malaysia using Malaysia Flexipack post. Normally will take 14-21 working days. But, i will give you a tracking number and u will not lost track your order! Or we give you moneyback if you still not received after 21 working days! Deal!

    DIRECTION OF USESuitable for all men only.Press a little out from the tube (5mm-1cm diameter size - depending on individual)

    Apply every parts of your penis, specially the part that is easily ticklish for 1 minute (testicles are not required)Let the gel absorb for 30 minutes before you start to intercourse.

    We can supply you in large order. Serious deal only. We only accept Paypal.

    To buy please USE WHATSAPP APP and click this link: http://gambirjantan.wasap.my

    Whatsapp Button works on Mobile Device only

    Start typing and press Enter to search